150 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به جامعه عشایری اختصاص داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح اله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه 150  میلیارد ریال تسهیلات با بازپرداخت بلند مدت و با هدف رونق تولید و اشتغال جامعه عشایری اختصاص یافته است افزود: تا یک ماه آینده در اختیار جامعه عشایری قرار می گیرد.

 
وی ادامه داد: در دو سال گذشته 19 میلیارد تومان تسهیلات از محل ماده 10 و 12 خشکسالی بند "د" تبصره 11 و از محل یک درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تکمیل زنجیره گوشت قرمز به جامعه عشایری پرداخت شده است.
 
روح اله بهرامی افزود: عملیات اجرایی 20 کانون اسکان عشایر با هدف ایجاد تنوع در اشتغال و رشد شاخص‌های توسعه انسانی در جامعه عشایری در دستور کار قرار گرفته است که امسال درسطح استان به بهره برداری می رسد.
 
مدیرکل امور عشایر فارس تصریح کرد: در جهت تنوع در اشتغال جامعه عشایری استان فارس، بحث پرورش زنبور عسل در مناطق عشایری در دست مطالعه و امکان سنجی است.
 
بهرامی بیان کرد: بیش از 16 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر در فارس تولید می شود که در صورت فراهم شدن شرایط و بستر مناسب، جامعه عشایری فارس ظرفیت صادرات 2 تا 3 هزار تن گوشت را به سایر استان ها دارد.
 
وی اظهار کرد: امسال 10حلقه چاه آب در مناطق عشایری حفر می شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار