رئیس اداره نوغان شهرستان نطنز از آغاز توزیع جعبه‌های نوغان برای پرورش کرم ابریشم در نطنز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام گلرنگ امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرستان نطنز با سابقه‌ای بیش از 70 سال فعالیت در صنعت نوغان، امسال نیز مانند سنوات گذشته اقدام به توزیع جعبه‌های نوغان برای پرورش کرم ابریشم کرده است

وی افزود: آغاز توزیع تخم نوغان در سطح شهرستان و استا‌ن‌ها و شهرهای مجاور شروع شده و متقاضیان  می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به مرکز توسعه نوغان‍‌داری نطنز مراجعه و تخم نوغان تهیه کنند.

رئیس اداره نوغان شهرستان نطنز تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان اردیبهشت ماه امسال 450 جعبه تخم نوغان بین متقاضیان توزیع شود که به ازای هر جعبه حدود 30 تا 35 کیلو پیله تر به دست می‌آید.

وی همچنین اضافه کرد: این صنعت به صورت یک ماهه می‌تواند زمینه اشتغال موقت را فراهم آورد و هر جعبه تخم کرک ابریشم می‌تواند درآمدی حدود 7 میلیون ریالی را نصیب تولید کننده کند که متقاضی در صورت داشتن فضایی حدود 20 متر در سطح می‌تواند به صورت طبقاتی تا 4 جعبه کرم ابریشم را پرورش دهد.

گلرنگ گفت: اداره نوغان شهرستان نطنز علاوه بر تأمین تخم نوغان مورد نیاز شهرستان  نطنز به سایر شهرستان‌های استان و استان‌های هم جوار نیز تخم نوغان ارسال می‌کند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار