مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما در گیلان جزییات برنامه های انتخاباتی این مرکز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ حسن ظهیری گفت : مرکز گیلان طبق برنامه ریزی ها و با هدف اشراف محتوایی و رسانه ای به جریانات انتخاباتی و نیز تمهید برنامه های شایسته برای2 انتخابات مهم سال 96 کارش را از زمستان 95 آغاز کرد و با توجه با دستورالعمل سازمانی به طور رسمی برنامه های انتخاباتی این مرکز یک روز پس از خلق حماسه عظیم 22بهمن آغاز شد.

وی افزود : برنامه های انتخاباتی صدا و سیمای مرکز گیلان براساس مراحل پنجگانه ی تبیینی، تشریحی ، تهیجی ، روز انتخابات و مرحله ی آرام بخشی تولید و پخش می شود و نوآوری ، توجه به علایق و سلایق گوناگون مخاطبان ، بی طرفی ، چند صدایی بودن ، کمک به مردم برای انتخاب اصلح ، تبیین و نشر رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت انتخابات و تکالیف مردم و متولیان اجرای انتخابات، تنوع و نشاط در برنامه سازی ، حضور مردم در برنامه ها و شنیده شدن صدای مردم از رسانه ی استانی ، بهره گیری از نخبگان و گروه های مرجع در تبیین اهداف انتخاباتی، توجه به همه ی مناطق استان و پرهیز از مرکز گرایی در برنامه ها و اولویت دادن به انتخابات شورا از اهداف و راهبردهای مهمی است که صدا و سیمای مرکز گیلان به آنها توجه جدی داشته و دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به برنامه های انتخاباتی سیمای مرکز گیلانسریال پر مخاطب جایزه را از کارهای خوب شبکه باران در زمینه انتخابات توصیف کرد و افزود : بهره گیری از طنز و نیز فضای پر نشاط روستایی از ویژگی های این سریال تلویزیونی است که با موضوع انتخابات از بهمن ماه پارسال تا پایان تعطیلات نوروزی هر شب از ساعت 22 و 30 دقیقه از شبکه باران پخش و در ساعت 13 و 20 دقیقه روز بعد تکرار شد.

حسن ظهیری در ادامه با اشاره به تولید و پخش برنامه ی "معیار" از شبکه ی باران گفت : در این برنامه که به صورت میزگرد به مدت 30 دقیقه در ساعت 19 و 20 دقیقه پنج شنبه ها پخش و ساعت 13 و 20 دقیقه یکشنبه ها بازپخش می شود بایدها و نبایدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ، الزامات مردم سالاری دینی و اهمیت اصل انتخابات و حضور حداکثری مردم در آن و تاثیرات ملی و بین المللی انتخابات و مسایلی از این دست مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان همچنین با اشاره به دیگر برنامه های انتخاباتی سیمای مرکز گیلان تاکید کرد : پخش گزیده های سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات به مدت 3 روز در هفته بعد از خبر ساعت 20 ، پخش زیرنویس و توجه سایر برنامه های پرمخاطب شبکه ی باران به مباحث انتخاباتی در قالب گزارش ، پلاتوی مجری ، مهمانان تلفنی و حضوری و پخش تیزر و موسیقی تصویر و .... از دیگر برنامه های سیمای مرکز گیلان در زمینه انتخابات است.

حسن ظهیری در ادامه با اشاره به برنامه های صدای مرکز گیلان هم افزود :  برنامه صدای ملت ، گلبانگ حضور و گیلانه ویژه برنامه های صدای گیلان هستند که با محوریت انتخابات تهیه و پخش شده و می شود.

وی با بیان اینکه پخش برنامه های انتخاباتی در رادیو گیلان از بیست و سوم بهمن پارسال آغاز شد افزود : این برنامه ها در قالب زمانبندی ارسالی از سوی ستاد  تا 13 خرداد امسال پخش خواهد شد.

وی به ساختار برنامه گلبانگ حضور اشاره کرد و گفت : این برنامه که به مدت 30 دقیقه از ساعت 8 و 45 دقیقه چهارشنبه های هر هفته پخش می شود ترکیبی از گزارش های مردمی و کارشناسی سیاسی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان خاطرنشان کرد : رای ملت از دیگر برنامه های انتخاباتی است که از ساعت 11 و 30 دقیقه دوشنبه هر هفته به مدت 45 دقیقه پخش می شود که برنامه ای گفتگو محور با حضور کارشناسان سیاسی است.

حسن ظهیری افزود : بخشی از برنامه گیلانه هم که ساعت 19شنبه های هر هفته پخش می شود به موضوع انتخابات اختصاص دارد.

وی گفت : در دوره تشریحی قرار است علاوه بر جدول پخش یاد شده برنامه گلبانگ حضور در روزهای سه شنبه و رای ملت روزهای یکشنبه هر هفته هم پخش شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان تصریح کرد : در برنامه های صبح بخیر گیلان ، ساعت جوانی و خانواده رادیو گیلان هم به موضوع انتخابات پرداخته خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.