اجرای شهر سلامت به عنوان بزرگترین طرح حوزه توریسم درمانی در شیراز بزودی آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: عملیات اجرایی طرح شهر سلامت در آینده نزدیک با حضور مسئولان ارشد اجرایی کشور آغاز می شود.  

 
وی ادامه داد: این طرح در زمینی به مساحت حدود یک هزار هکتار در پنج فاز اجرایی می شود که فاز نخست شامل ایجاد زیر ساخت ها است و در فازهای بعدی ساخت بناها و ساختمان ها و توسعه فضای بیمارستانی و ایجاد کلینیک های تخصصی دنبال می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: از اهداف این طرح ارتقای جایگاه پزشکی شیراز در عرصه جهانی، ارتقای کیفیت خدمات تخصصی پزشکی به ایرانیان، افزایش سطح تخصصی آموزشی و پژوهشی پزشکی و رشته‌های وابسته، جذب پزشکان ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور است.  
 
محمد هادی ایمانیه افزود: الگو سازی ساخت و ساز‌ها و مدیریت مراکز درمانی، احداث مراکز مهم پزشکی و درمانی برای مقابله با بحران و آماده باش در مواقع بحرانی و ارائه سریع خدمات پزشکی بدون نیاز به وابستگی به مراکز خارجی ، ارائه خدمات درمانی در سطح استانداردهای بین المللی به ایرانیان خواهان دریافت خدمات درمانی با کیفیت بالای بین المللی از جمله اهداف این طرح است .  
 
وی ادامه داد: تقویت قطب بین المللی درمانی ، آموزشی در شیراز، افزایش جاذبه های گردشگری شیراز با هویت ویژه گردشگری سلامت ، نظم بخشیدن به فعالیت‌ها و دسترسی ها در حوزه سلامت ، ایجاد توازن بین توسعه، سلامت و بهره‌برداری از خدمات پزشکی از دیگر اهداف اجرای این طرح است .  
 
محمد ابراهیم مطلع مدیر عامل شهر سلامت شیراز نیز بیان کرد: حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای شهر سلامت 10 هزار میلیارد تومان است که این حجم سرمایه گذاری از منابع داخلی و خارجی تامین می شود.
 
وی اضافه کرد: شهر سلامت مجموعه ای از فضاهای درمانی بیمارستانی و غیر بیمارستانی ، هتل ها ، اقامتگاه ها ، کلینک ها و درمانگاه ها ، مناطق مسکونی و مراکز آسایشگاهی و بازپروری سالمندان و بیماران جسمی و معلولین است.
 
پلی کلینیک های تشخیصی، کلینیک تخصصی، مراکز آسایشگاهی ترک اعتیاد و بازپروری سالمندان و بیماران جسمی و معلولین، مراکز طب جایگزین، مراکز تحقیقات و فن آوری پزشکی، مراکز چاپ و نشر کتب پزشکی، فن آوری های دارویی و نمایشگاه های دستاورد های پزشکی، مراکز آموزشی، فضاهای جانبی با هویت گردشگری و نمایشگاه های پتانسیل گردشگری سلامت و پزشکی، میراث فرهنگی و تاریخی و اکوتوریسم نیز از جمله بخش ها در طرح شهر سلامت است.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار