3 خدمات تخصصی مشتمر شامل روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی به کودکان اتیسم در مازندران ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قلندری معاون توانبخشی بهزیستی مازندران در همایش و اردوی یکروزه اتیسم در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید عظیمی بابلسر گفت: در حال حاضر 4 مرکز آموزشی توانبخشی اختلال طیف اتیسم در شهرهای چالوس ، آمل ، بابل و ساری مجوز فعالیت از بهزیستی دریافت کرده اند و خدمات تخصصی مستمر اعم از روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی به این کودکان ارائه می دهند .

وی افزود: با توجه به ضرورت تشخیص زودهنگام اتیسم و انجام مداخلات بهنگام جهت پیشگیری از پیچیده تر شدن علائم و اطلاع از آمار دقیق افراد مبتلا به این اختلال برنامه ملی غربالگری ، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اتیسم کودکان ۲ تا ۵ سال در چهار سطح در همه ادارات بهزیستی استان و مراکز آموزشی توانبخشی طیف اتیسم در حال اجرا است.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران با بیان اینکه اختلالات طیف اتیسم از جمله اختلالات پرهزینه ای است. گفت : تشخیص زودهنگام اختلال اتیسم در درمان و بهبود وضعیّت کودکان مبتلا بسیار مؤثر است.

قلندری با بیان اینکه اتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی ، کلامی غیر طبیعی مشخص می شود افزود : در حال حاضر میزان شیوع اختلال طیف اتیسم هم در کودکان و هم در بزرگسالان- حدود یک درصد است که این اختلال در پسران چهار تا پنج برابر شایعتر از دختران است .

وی افزود: چنانچه افراد مبتلا به اتیسم در سنین پایین تشخیص داده شوند و در مسیر صحیح آموزش و درمان قرار گیرند پیشرفت بسیار خوبی خواهند داشت .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.