"لئون پانه تا" از اظهارات "دونالد ترامپ" درباره ارتش آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان؛ "لئون پانه تا"، رئیس سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، از اظهارات "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور این کشور، که گفته بود "ارتش من" انتقاد کرد و اظهار داشت: ارتش به کل کشور تعلق دارد.

ترامپ ساعاتی پس از حمله به افغانستان اظهار داشت: کاری که من انجام می‌دهم صدور اجازه حمله به ارتشم است. ما بزرگترین ارتش جهان را در اختیار داریم و آنها وظیفه خود را انجام می‌دهند. ما به آنها اختیار تام می‌دهیم و ارتش هم دستورات را اجرا می‌کند. به همین دلیل است که این اواخر تا این اندازه موفق بوده‌اند.

 سخنان ترامپ به بمباران اخیر افغانستان اشاره داشت.

"پانه تا" در دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" به عنوان وزیر دفاع و مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فعالیت داشت، وی در مصاحبه شبکه "ان بی سی" گفت: ارتش به کشور تعلق دارد، نظام دفاعی ما به کشور تعلق دارد و ارتشِِ رئیس جمهور نیست. ارتش متعلق به ایالت متحده آمریکا است و او به عنوان فرمانده کل قوا باید توانایی کافی برای تصمیم گیری درباره ارتش ما را داشته باشد. 

پانه تا در ادامه گفت: اگر از تمام زنان و مردانی که لباس فرم نظامی بر تن دارند بپرسید در مقابل چه کسی مسئول هستند، می‌گویند در برابر آمریکا مسئول هستند.
 
برخی نمایندگان جمهوری‌خواه در واکنش به انتقاد پانه تا مدعی شدند باراک اوباما نیز زمانیکه درباره حملات شیمیایی سوریه در سال 2013 سخنرانی می‌کرد از همین لفظ استفاده کرده بود.

اوباما در آن سخنرانی گفته بود: جامعه جهانی باید نسبت به رعایت اصول و قوانین بین‌المللی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی اطمینان یابد. من تصمیم گیرنده نهایی در اجرای قوانین بین‌المللی نیستم؛ اما ارتش خودم را دارم و گزینه‌های زیادی را مد نظر دارم.

پنتاگون هفته گذشته در عملیاتی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در افغانستان، از بزرگترین بمب غیراتمی خود که آن را "مادر بمب‌ها" می‌نامد، استفاده کرد.

درحالیکه وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن دست‌کم 36 تروریست داعش در نتیجه این حمله خبر داده بود؛ گروه تروریستی داعش روز گذشته اخبار منتشر شده درباره کشته شدن تعدادی از عناصر خود را در نتیجه این حمله رد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار