سال 95 بیش از 50 هزار نفر ساعت آموزش همگانی کمک‌های اولیه در استان برگزار شد که با افزایش 70 درصدی نسبت به سال قبل روبرو بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به آمار آموزش‌های این مرکز در سال 95 اشاره کرد و افزود: سال گذشته 16 هزار و 120 نفر ساعت آموزش ویژه کارکنان فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در قالب 9 منطقه آموزشی در سطح استان اصفهان برگزار شد.

مرتضی قادری با اشاره به افزایش 65 درصدی آموزش‌های تخصصی کارکنان درمقایسه با سال 94، افزود: دوره های آموزشی مذکور در قالب 3 عنوان ویژه پزشکان دیسپچ (پزشک اتاق فرمان اورژانس)، 10 عنوان ویژه تکنسین‌ها و 6 عنوان ویژه امدادگران برگزار شده است.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در سال 95 بیش از 50 هزار نفر- ساعت آموزش همگانی کمک‌های اولیه در استان اجرا شد که این میزان نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.
قادری خاطرنشان کرد: در خصوص آموزش‌ همگانی ، شهرستان‌های نجف‌آباد، شهرضا، لنجان، شاهین شهر و میمه و فریدن به ترتیب بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته، بیش از 9 هزار نفر ساعت آموزش آکادمیک دانشگاهی اعم از تئوری و بالینی برای دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل رشته‌های پرستاری، فوریت‌های پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی برگزار شد که این میزان نیز نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: واحد آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان سال گذشته با همکاری واحد مدیریت بحران این مرکز، بیش از چهار هزار و 200 نفر ساعت آموزش مدیریت بحران ویژه کارکنان مراکز بهداشتی- درمانی را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 5 پایگاه آموزشی در شهرستان اصفهان در زمینه آموزش بالینی نیروهای جدید با واحد آموزش همکاری داشتند ، تصریح کرد: در این مدت، 470 روز، کارآموزیِ 24 ساعته در این پایگاه‌ها انجام شد.
قادری یادآوری کرد: در سال 95 موفق شدیم بیش از 70 عنوان کتابِ جدید به مجموعه کتابخانه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان اضافه کنیم که این کتاب‌ها در حوزه‌های تخصصی اورژانس و مدیریت بحران هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، شرایط ادامه تحصیل در مقطع کاردانی فوریت‌های پزشکی بدون آزمون برای پرسنل عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان فراهم شد و 10 نفر از همکاران موفق شدند به این مقطع راه یابند و از ابتدای اجرای این طرح در سال 93، تاکنون 50 نفر ازکارکنان اورژانس به مقطع کاردانی فوریت‌های پزشکی راه یافته اند.

وی گفت: در سال 95 حدود 300 نفر از کارکنان جدید و شاغل، در آزمون علمی و عملیاتی سطح‌بندی فوریت‌های پزشکی شرکت کرده و گواهی سطح بندی خود را دریافت کرده ند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار