با ايجاد كارگروه اشتغال در دستگاه های اجرايی، فعال تر کردن كارگروه اشتغال شهرستان ها با همكاری دهياران و شوراهای اسلامی، شناسنامه همه روستاهای مازندران امسال تهيه می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن خيريانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در همايش توسعه منطقه ای مازندران در شهرستان نور با اشاره به اينكه استان با اين ظرفيت ها و توانمندی ها می تواند كاركردی ويژه، فرا استانی و فرا كشوری داشته باشد گفت: اين مهم تنها در سايه برنامه ريزی دقيق، اجرای دقيق، مراقبت و نظارت دقيق محقق خواهد شد.

وی با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، توليد و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری افزود: در عرصه های توليدی چنانكه در سال گذشته نشان داده شد، با عزم و مديريت شايسته مقام عالی دولت در استان و تلاش های مديران دستگاه های اجرايی با بهره مندی از ظرفيت های نهفته در بخش غير دولتی، تشكل های غير دولتی و بخش خصوصی تراز مازندران می تواند به گونه ای ارتقا يابد كه كاركرد فراستانی و فرا كشوری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با تاكيد بر اين كه در سال توليد و اشتغال می توان ضمن تامين مايحتاج و مصرف استان و كشور، مازاد محصول مازندران را صادر کرد گفت: زمينه های تسهيل صادرات و مشوق های صادراتی بويژه در بخش كشاورزی بايد لحاظ شود.

حسن خيريانپور افزود: 1093 واحد توليدی در مازندران از تسهيلات بسته رونق توليد بهره مند شدند و مازندران در سايه عزم همگانی، تعامل و همكاری همه دست اندركاران، رتبه نخست كشور در اين راستا را كسب کردند.

وی گفت : امسال ظرفيت ها، توانمندی ها و پتانسيل های مازندران در بخش های توليدی احصا و كارگروه های متعدد فعال می شود.

وی توانمند سازی افراد فاقد اشتغال با بهره گيری از آموزش های غير رسمی و ترويج آن را يک ضرورت خواند و گفت: بخش خصوصی بايد پای كار بيايد و تشكل های بخش خصوصی بويژه اتاق بازرگانی بايد فعال تر به ميدان بيايند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.