معاون ستاد هوایی و توسعه هوا‌نوردی معاونت علمی و فناوری گفت: معاونت علمی فناوری از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی بر طبق سند جامع هوافضایی کشور حمایت همه جانبه انجام می‌دهد.

حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا رنجبر معاون ستاد هوایی و توسعه هوا‌نوردی معاونت علمی و فناوری در حاشیه همایش چهارمین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین عصر امروز در دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این رشته اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه فناوری هوایی، مسئولان سعی در ارتقای فناوری پهبا‌د با هدف تجاری سازی این حوزه انجام داده اند.
 
وی بیان کرد: معاونت علمی فناوری از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوانوردی بر طبق سند جامع هوافضایی کشور حمایت همه جانبه انجام می‌دهد و این کار در جهت توسعه صنعت تجاری پهبا‌د صورت گرفته است. 
 
معاون ستاد هوایی و توسعه هوا‌نوردی معاونت علمی و فناوری عنوان کرد: توسعه و تقویت شبکه علمی کشور در قالب تجاری‌سازی، آموزش خط مشی به دانشجویان و حمایت از شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان فعال در هوانوردی و به خصوص پهباد از جمله اهداف برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود. 
 
وی تاکید کرد: از دیگر اهداف این مسابقات حمایت از هواپیماهای بدون سرنشین در کلاس‌های مختلف است. 
 
رنجبر تصریح کرد: سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان در حوزه پهباد و تمرکز بر صنعت حوزه هوا‌نوردی از جمله دیگر اهداف مهم این مسابقات محسوب می‌شود. 
 
وی گفت: در سال آینده این شبکه پهباد به حوزه هوانوردی کشور متصل می‌شود. 
 
حضور ۱۸ تیم طراحی هواپیمای بدون سرنشین در نمایشگاه دانشگاه شریف 
در ادامه مراسم محمد‌باقر ملائک استاد دانشگاه شریف و دبیر همایش طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین گفت: در بحث هواپیما‌های بدون سرنشین تا به امروز این حوزه بطور کامل بومی‌سازی نشده و هیچ لزومی بر بومی سازی کامل این حوزه دیده نمی‌شود. 
 
وی بیان کرد: تولید صفر تا ۱۰۰ هواپیما‌های بدون سرنشین امکان‌پذیر نبوده و هیچ احتیاجی به انجام این کار در کشور نیست. 
 
دبیر همایش طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین عنوان کرد: باید صنعت ساخت هواپیمای بدون سرنشین از رشد بیشتری برخوردار شود و با ایجاد یک قرار‌گاهی کارهای طراحی، ساخت و دیگر مسائل در مورد هواپیمای بدون سرنشین مطرح و مشکلات مختلف برطرف شود. 
 
وی تأکید کرد: هواپیمای بدون سرنشین با مأموریت کنترل مرز‌ها و نظارت بر جنگل‌ها می‌تواند در کشور طراحی شود و ما این کار را در قالب این مسابقات انجام دهیم. 
 
ملائک گفت: در مرحله اول ۵۰ تیم به این دوره از مسابقات راه پیدا کرده که از این تعداد ۳۰ تیم وارد مرحله طراحی و ساخت شده‌اند و در نهایت ۱۸ تیم در این نمایشگاه حضور دارند. 
 
وی یادآور شد: رژیم اشغالگر قدس و چین از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده لازم را می‌برند و کشورمان باید جایگاه خود را در این حوزه در دنیا به تصویب برساند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار