جمعی از دست فروشان آبادانی در اعتراض به ممانعت شهرداری از فعالیت شان روزگذشته در خیابان امام خمینی این شهر تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حدود صد نفر از دستفروشان آبادانی روز گذشته  در اعتراض به جمع ‌آوری آنها توسط شهرداری آبادان و آنچه 'اجرای ناعادلانه طرح ساماندهی دستفروشان توسط این مرجع در واگذاری غرفه ‌های بازار ' خواندند، تجمع کردند.

به گفته این دستفروشان بسیاری از غرفه ‌ها به افرادی واگذار شده که از لحاظ مالی مشکلی نداشته و در مضیقه نیستند.

آنان گفتند:شهرداری در حالی اقدام به جمع آوری دست فروشان از خیابان امام کرده که برای همه آنها غرفه هایی در بازار دست فروشان تدارک ندیده است.

آنها اظهار داشتند:از سوی دیگر بازار دست فروشان قرار بود در 6 ماه نخست به صورت رایگان در اختیار ما قرار گیرد ولی در کمال تعجب مدیر این بازار اجاره 6 ماه دوم را به صورت نقد مطالبه می کند.

شهرداری آبادان روز چهارشنبه هفته گذشته برای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان خیابان امام و تغییر چهره این بازار از به هم ریختگی و شکل سنتی ، اقدام به انتقال دست فروشان به بازار شب کرد.

شهردار آبادان در این خصوص گفت: طرح ساماندهی دستفروشان را براساس قانون اجرا کردیم و از دستفروشان و بازاریان درخواست داریم برای اجرای کامل آن شهرداری را همراهی کنند.

محمد حویزاوی افزود:اگر خیابان امام (ره) آبادان ساماندهی شود سرویس‌دهی و خدمات‌دهی به شهروندان برای شهرداری آسان‌تر می‌شود.

شهردار آبادان گفت:ما به دنبال قطع روزی و همچنین درآمد کسی نیستیم وتا جایی که امکان دارد به دستفروشان کمک می‌کنیم ولی امیدواریم آنها به حقوق سایر شهروندان تعدی نکنند، شهرداری نیز اجازه نمی‌دهد به حقوق کسبه و دستفروشان تعدی شود.

شهردار آبادان با اشاره به مهیا شدن زیرساخت‌های بازار شب برای ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی آبادان، ادامه داد:240 غرفه در این محل برای دستفروشان تدارک دیده ‌شده که پس از تشکیل پرونده در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

حویزاوی گفت:دست ‌فروشان حاضر در خیابان امام کمتر از 150 نفر هستند که 90 نفر نیز در شهرداری تشکیل پرونده دادند.

وی تصریح کرد:طی هماهنگی با مسئول بازار، دستفروشان در 6 ماه ابتدایی هیچ‌گونه اجاره بهایی پرداخت نمی‌کنند.

شهردار آبادان گفت: با جمع ‌آوری دستفروشان از خیابان امام (ره) آبادان، تردد در این خیابان روان و آسان‌تر شده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.