رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه محصولات کشاورزی لرستان بانام استان‌های همجوار صادرمی‌شود از لزوم ایجاد شرکت‌های کنسرسیوم و شرکت‌های مدیریت صادرات در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صفی خانی گفت: در سال 95 آمار رشد صادرات کشور زیر چهار درصد بوده که استان لرستان 21.5 درصد رشد داشته است.

وی بابیان اینکه تراز استان نسبت به کشور بالا است افزود: سال 92 در استان لرستان 75 درصد صادرات معدن را داشته‌ایم که خام فروشی بسیار زیاد بوده ولی الآن به 1.5 درصد رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: صادرات سال 92، 86 میلیون دلار بوده که 75 درصد صادرات معدنی نشان‌دهنده خام فروشی بوده که در حال حاضر خام فروشی در استان خیلی کم شده است.

وی افزود: در برنامه سال 96 دو الزام برای استان باید ایجاد کنیم که یکی از الزامات ایجاد شرکت‌های کنسرسیوم و شرکت‌های مدیریت صادرات است.

صفی خانی گفت: متأسفانه در سال 95 هدف‌گذاری که در راستای ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات بود نرسیده‌ایم که باید در سال 96 این هدف محقق شود، تنوع محصولات و بازارهای هدفی که شناسایی‌شده در قالب این شرکت‌ها می‌توانند رشد قابل‌توجهی را در سال 96 داشته باشند.

وی ازود: پیشنهاد می‌شود چند تا از محصولات مهم استان که قابل‌رقابت و صادرات هستند در سال 96 برند سازی و به‌عنوان محصولات نمونه استان تأکید شود چراکه بسیاری از محصولات کشاورزی استان لرستان بانام استان‌های همجوار صادر می‌شود که کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های مدیریت صادرات اگر بتوانند محصولات خاص استان را به شکلی مدیریت کنند در آمار امسال جهش خوبی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.