مراسم بزرگداشت استاد فرهیخته بسیجی غلامرضا رحمدل در مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛دکترعلیرضا قزوه از شاعران حوزه انقلاب و دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه مرحوم رحمدل یکی از بهترین شاعران شعر انقلاب است؛ گفت: رحمدل یکی از شاعرانی بودند که در دانشگاه شعر انقلاب را راه انداز کردند  و از ارزش های شعر انقلاب دفاع کردند.
 
قزوه به تبیین شخصیت دکتر رحمدل پرداخت و گفت: دکتر رحمدل از کسانی بود که سلاح قلم خود را برداشت و وظیفه انقلابی خود را تا آخرین لحظه عمرش به نحو شایسته ایفا نمود و به سنگر دانشگاه، عشق ورزید؛ رحمدل عاشق خدمت بود نه شیفته خدمت.
 
وی با اشاره به ویژگی های برجسته و انقلابی دکتر رحمدل به خصوص در حوزه ادبیات و شعر افزود: در این مراسم سعی خواهیم کرد تا با گرامیداشت سالگرد ایشان، در شناخت شخصیت ممتاز  و آثار ایشان گامی برداشته شود.
 
این شاعر انقلابی با بیان اینکه  دکتر رحمدل ولایی و عاشق رهبرش بود؛ تصریح کرد: رحمدل در پست های متعدد فرهنگی ادای وظیفه نمود، به روش و منش رهبر و نظام افتخار می کرد، عاشق ولایت بود و این در آثاری که از خود به یادگار گذاشته قابل مشاهده است.
گفتنی است دکتر رحمدل اولین کرسی استادی دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه گیلان را در اختیار داشت و استاد تمام این دانشگاه بود .
 
دکتر رحمدل آثار مختلفی را در حوزه ادبیات فارسی ، شعر، پژوهش‌های دینی و مذهبی ، دفاع مقدس و عاشورا به چاپ رسانده بود. غلامرضا رحمدل دارای ۵ کتاب در زمینه تاریخ اسلام و ۵ کتاب در زمینه ادبیات فارسی است.
 
 
مرحوم غلامرضا رحمدل سال ۱۳۳۰در شرفشاده لاهیجان متولد شد و در سال ۱۳۸۸ پس از سه ماه قرار گرفتن در حالت کما و بستری شدن در بیمارستان، درگذشت.
 
 
 
انتهای پیام/ق



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.