ایلام؛

اجبار دانش آموزان به تحصیل در رشته خاص

استاندار ایلام در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد: رویکرد خانواده ها برای اجبار فرزندان به تحصیل در رشته های خاص مانند تجربی باید اصلاح شود.

اجبار دانش اموزان به تحصیل در رشته خاصبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،محمد رضا مروارید بیان کرد: لازم است موضوع هدایت تحصیلی و مشاوره های هدایت تحصیلی در سطح آموزش و پرورش جدی گرفته شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌ها با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب رشته تحصیلی اقدام کنند.
 
مروارید تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که بسیاری از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان در رشته‌های خاصی همانند رشته‌های تجربی اصرار دارند که این رویه باید مورد بازنگری قرار گرفته و از اجبار فرزندان برای تحصیل در رشته های مورد نظر خود خودداری کنند.
 
رئیس شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد: امروز تبلیغ برای رشته های کارآفرین و اشتغال زا باید در رسانه‌های عمومی برجسته شود تا هم خانواده‌ها و هم دانش آموزان با رشته‌های تحصیلی فنی و کار و دانش آشنا شوند.
 
علی بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست اظهار داشت: طرح هدایت تحصیلی با اهتمام جدی اجرا می شود تا دانش آموزان با رشته های مختلف تحصیلی آشنا شوند.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.