شیراز؛

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در فارس

مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در استان فارس در روزهای 30 و 31 فروردین‌ماه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسینعلی معزی رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در این استان خبر داد و گفت: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.
 
معزی افزود: در روز 30 فروردین‌ماه 900 نفر از دختران دانش‌آموز قرآنی و در روز 31 فروردین‌ماه  یك هزار نفر از پسران دانش‌آموز قرآنی فارس به رقابت می‌پردازند.
 
وی ادامه داد: این مسابقات به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز و در مدارس منطقه پایگاه هوایی شهید دوران برگزار خواهد شد.
 
معزی اظهار داشت: مسابقات در رشته‌های قرآن شامل قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و تفسیر برگزار می‌شود كه حفظ به دو بخش عمومی و ویژه تقسیم‌بندی می‌شود و در رشته حفظ عمومی دانش‌آموزان متناسب با پایه تحصیلی به حفظ سوره‌های قرآن پرداخته و رشته حفظ ویژه هم شامل حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و كل قرآن كریم است.
 
رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از زمان برگزاری مرحله كشوری این مسابقات را بعد از ماه رمضان امسال عنوان كرد و گفت: به طور كلی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ حدود ۶۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان فارس با تكرار در رشته‌های مختلف در مسابقات قرآن شركت كرده‌اند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.