طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی در دو روستای هدف گردشگری ابر و چاشم در استان سمنان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا زمانی مسئول حوزه گردشگری طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری در استان های تهران، قزوین، البرز و سمنان با اشاره به آغاز اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در 73 روستای هدف گردشگری کشور گفت: بر اساس این طرح، زیرساخت‌های گردشگری، مواریث فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر روستا در زمینه ایجاد اشتغال پایدار بررسی می شود.

وی اجرای این طرح را در راستای تحقق شعار« اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» عنوان کرد و افزود: شناسایی استعدادها و قابلیت های روستاهای هدف گردشگری و فراهم کردن زمینه میزبانی شایسته مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری و افزایش اشتغال و تولید صنایع دستی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: پس از بازدید کارشناسان سازمان و معاونت های استانی از روستاهای هدف گردشگری، جلساتی با بخشداران، فرمانداران، دهیاران و ... در شهرستانها و روستاها برای بررسی موانع و مشکلات روستاها در زمینه رشد و توسعه گردشگری و ... برگزار می شود.

زمانی افزود: ارائه راهکار به روستاها در زمینه راه اندازی و تجهیز اقامتگاه های بوم گردی، رونق صنایع دستی، بهره برداری از ظرفیت های تاریخی موجود از جمله آب انبارها و حمام های بدون استفاده، ایجاد فضاهای پذیرایی، تفریحی، تورگردانی و ایجاد آگاهی و انگیزه در جوامع محلی برای بهسازی و بهره برداری از آثار تاریخی برای جذب گردشگر و افزایش اشتغال پایدار و تولید، از جمله دستاوردهای اجرای این طرح خواهد بود.

در سال‌های گذشته، یک هزار و 100 روستای هدف‌گردشگری شناسایی و معین شدند، سپس برای اجرای این طرح از میان آن‌ها 500 روستا انتخاب شدند که مقبول هر سه حوزه در سازمان قرار گرفتند و در گام بعدی 73 روستا که ظرفیت‌های مناسبی در حوزه مأموریت‌های سه‌گانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارند شناسایی و برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

گفتنی است ، در استان سمنان تا کنون 42 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است.

شایان ذکر است ، روستای هدف گردشگری چاشم در فاصله 24 کیلومتری شمال شهر شهمیرزاد و 49 کیلومتری شمال شهر سمنان در دامنه کوه نیزوا ، در كنار كوهستان با چشم اندازهاي طبيعي واقع شده است.

 روستای هدف گردشگری ابر نیز در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان قرار دارد. این روستای پلکانی جاذبه های فراوانی از جمله جنگل ابر، مراتع ییلاقی و ... دارد.
انتهای پیام / ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار