رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان به بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان ارومیه و اراضی کشاورزی مناطق باراندوز چای ، نازلو چای و دهستان بالانج با بیان این مطلب افزود: براثر بارش‌های چند روز اخیر در حدود ۲۰ تا ۱۰۰ درصد از اراضی کشاورزی استان خسارت وارد شد.
کریم زاده اظهارکرد: طبق ارزیابی های انجام شده تا به امروز متاسفانه به تعداد سه هزار و ۲۱۰ کندوی زنبور عسل در سطح زنبورستانهای استان به میزان ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است .
وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۵۵ راس دام کوچک نیز در اثر سیل تلف شده است .
وی با بیان اینکه بیشتر خسارت وارد شده به اراضی زراعی در مزارع گندم، جو، کلزا، چغندرقند، صیفی‌جات و باغات هسته‌دار بوده است ، افزود: هماهنگی های لازم مبنی بر تشکیل اکیب های تعیین خسارت در بخشهای سیل زده استان تیم‌های تعیین خسارت از روز یکشنبه با هماهنگی فرمانداری‌ها و صندوق بیمه کشاورزی استان جمع بندی نهایی میزان خسارت را اعلام می‌کنند.
این مسئول خاطر نشان کرد: بیشترین میزان خسارت وارده تا کنون از سطح شهرستان‌های اشنویه، ارومیه ، نقده، پیرانشهر گزارش شده است و ریاست جمهور نیز طی تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل زده در آذربایجان غربی قرار دارند و در این راستا جلسات مدیریت بحران برای رفع مشکلات سیل زدگان و بررسی میزان خسارت وارده با حضور فرمانداران تشکیل و تصمیمات لازم برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده اتخاذ شده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در این بازدید ها از نزدیک با تعدادی از اهالی ،کشاورزان و بهره برداران منطقه باراندوز چای ، نازلو چای و دهستان بالانج ارومیه دیدار و به بررسی مسائل و مشکلات خسارت دیدگان منطقه پرداخت .
علیزاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان ارومیه نیز که در جریان این بازدیدها رییس سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از مسئولان این سازمان را همرامی می کرد، اظهارکرد: طبق برآودهای اولیه بیشترین میزان خسارت وارده از سیل اخیر درسطح ۴۶ روستای مناطق نازلو چای باراندوز چای،سرو و سیلوانا بوده که تعداد ۵ مورد راه عموی روستایی و ۳ واحد‌ دامداری وهمچنین تعداد ۱۶۵۰ کلنی زنبور عسل درحدود 20 تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت‌شده اند.
بارش باران های فصلی با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی در روز پنجشنبه 24 فروردین آغاز و تداوم این بارش ها و ذوب شدن برف ها در ارتفاعات به دلیل گرمای هوا، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.