با حضور نیروی انتظامی، 62 فروشگاه غیر مجاز سم در استان کرمان پلمپ و مابقی فروشگاه ها ملزم به داشتن پروانه فنی ازمدیریت حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ناصر طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: استان کرمان از جمله استان هایی است که بهترین اقدامات را در رابطه با ساماندهی فروشگاه های سم انجام داده است.اکنون نیز که ابتدای فصل استفاده از افت کش است، توصیه می شود کشاورزان حتما با نظر کارشناسان گیاهپزشک اقدام به مبارزه با آفات کنند.

وی با تاکید بر این که فروشگاه های مجاز پروانه صلاحیت فنی از سازمان حفظ نباتات یا سازمان نظام مهندسی دارند، افزود:کشاورزان آفت کش ها را از فروشگاه های مجاز خریداری کنند و از استفاده ازآفت کش های غیر مجاز و تقلبی و توصیه شده دیگران خودداری کنند.

وی  همچنین تاکید کرد: کشاورزان بایستی از مصرف بی رویه آفت کش ها اجتناب و استفاده از آفت کش را آخرین راه حل مبارزه قرار دهند.

طاهری در رابطه با تولید محصول ارگانیک گفت: با توجه به نیاز بالای جوامع به محصولات غذایی، تولید محصول ارگانیک بسیار مشکل است چون تولید این محصول عملکرد را کاهش ونیاز جامعه برطرف نمی شود، بنابراین با استفاده از تدابیری همچون، مصرف متعادل و بهینه آفت کش ها و رعایت دوره کارنس آفت کش در محصول می توان تولید را به مرز ارگانیک نزدیک کرد،کما اینکه هم اکنون نیز درمناطق سردسیر استان محصولاتی چون گردو و گل محمدی از محصولات ارگانیک استان محسوب می گردند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار