وی در ادامه افزود: ساخت برنامه تلویزیونی روزانه آن هم به صورت زنده کار سختی است و امیدوارم همان طور که در 94 قسمت سال 95 و 15 قسمت نوروز 96 برنامه همیشه خونه ایده، شور و دغدغه داشتید، این روند همچنان ادامه داشته باشد.
مدیر شبکه آموزش خاطرنشان کرد: برنامه همیشه خونه برنامهای است که شاید به فرم نهایی نرسیده باشد اما در مسیر طراحی شده به خوبی حرکت کرده است و این برنامه به نسبت ورودی های برنامه، بهرهوری خوبی داشته است.
ساری با بیان اینکه این برنامه تلویزیونی، برنامه پر بار و بضاعت دستاندرکاران آن بسیار زیاد است، یادآور شد: وقت مردم بسیار ارزشمند است و این برنامه یک ساعته باید در تلاش باشد تا مخاطبان زیادی جذب کند که این مهم نیازمند تلاش بسیار است.
وی بیان داشت: گاهی نارساییهایی وجود دارد که نمیشود آن طور که باید و شاید از برنامه ها پشتیبانی کرد اما دوستان با داشتهها و تجربه های خود تلاش کنند تا از موجودی بیشتر و بهتری بهرهمند شوند.
مدیر شبکه آموزش اظهار داشت: شاید در افق برنامه «همیشه خونه» این دیده شود که زمان بیشتری به این برنامه اختصاص داده شود؛ چرا که موضوع خانواده، موضوع مهمی به شمار میرود و 117 قسمت قبلی این برنامه اندوخته بسیار خوبی برای دوستان ایجاد کرده و بینندگان میتوانند بیشتر از پیش از آن بهره مند شوند.
ساری در ادامه یادآور شد: از میان صحبتهای دست اندرکاران برنامه «همیشه خونه» کلیدواژههایی بیان شد که حکایت از آن دارد به این برنامه می توان امیدوار بود؛ چرا که این برنامه نظریه دارد و باری به هر جهت نیست.برنامه ایده دارد و دیگر دغدغه ای نداریم.
وی با اشاره به اینکه این خوب است برنامهای ادعا کند که چارچوب و ذهنیت مدون دارد، گفت: این برنامه باید به دنبال مزیتهای خودش برود و چنانچه وجه تمایز برنامه را با برنامههای مثل خودش پیدا کند، این موضوع سبب جذب مخاطب خواهد شد.
مدیر شبکه آموزش بیان داشت: نگاه یا موضوع یا رویکرد متفاوت داشتن سبب دیده شدن و اثرگذاری برنامه خواهد شد. به همین دلیل مزیتهای برنامه تان را استخراج کنید.
ساری در ادامه افزود: برنامه «همیشه خونه» دارای یک محور با موضوع ثانویه و اقماری است؛ اقمار به جذابیت و تبیین کمک می کند و از آنجایی که هسته مرکزی این برنامه، خانواده است، باید به برخی موضوعات همچون اقتصاد خانواده و اشتغال در آن توجه بیشتر داشت.
وی خاطرنشان کرد: در این برنامه آیتمهایی وجود دارد که نباید در کمپرس زمانی قرار بگیرد و باید به آیتمهای اصلی توجه کرد و مابقی را دور آن قرار دهید.
گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه مجید صحاف تهیه کننده، سیدحسن میرامین محمدی مدیر تولید، سارا عشقی نیا مجری و حسین جهانی روابط عمومی برنامه همیشه خونه گزارشی از روند تولید این برنامه و اقدامات انجام شده به حسین ساری مدیر شبکه آموزش ارائه کردند.
صحاف در این دیدار به چیدمان و نظام موضوعات برنامه، افق و طراحی محتوایی برای برنامه های آتی، تحقیق و نویسندگی برای هر برنامه، تعامل با مهمانان و نحوه انتخاب آنها، نظارت مستمر و ارزیابی های روزانه هر برنامه، برنامه سازی برای مناسبت های ملی، مذهبی و جهانی، واکنش سریع و اطلاع وقایع روز، عمق بخشی به برنامه و آیتم هایی که بیشترین مخاطب را داشته است و توجه به اطلاع رسانی و پیوست رسانه ای و فصای مجازی اشاره کرد.