توضیح سخنگوی وزارت بهداشت درباره مرگ عارف لرستانی/ كانديداهاى رياست جمهورى موضع خود را در برابر سلامت مردم مشخص كنند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به کالبدشکافی عارف لرستانی تصریح کرد: علت فوت این بازیگر پس از بررسی‌های لازم توسط مراجع اعلام خواهد.

علت فوت عارف لرستانی توسط مراجع اعلام می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت عارف لرستانی بازیگر فقید کشورمان ضمن عرض تسلیت به مردم و خانواده وی، اظهار داشت: زمانی که فردی فوت ‌می‌کند، دفن نخواهد شد مگر اینکه علت مرگ وی تشخیص داده شود و برای وی گواهی فوت صادر گردد.
 
وی ادامه داد: در برخی موارد علت فوت مشخص نیست و اگر کسی کمتر از ۲۴ ساعت بعد از مراجعه به بیمارستان فوت کند باید به پزشکی قانونی ارجاع شود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: پزشکی قانونی یا در محل و یا در سازمان با اقداماتی شامل کالبد شکافی، سم شناسی و ... علل فوت را بررسی میکند.
 
حریرچی افزود: برخی از افراد در اثر مرگ ناگهانی فوت می‌کنند و این امر بیشتر در میان جوانان اتفاق می‌افتد و در حد دهم درصد مرگ‌هایی که به وقوع می‌پیوندد علل مشخص و مختلفی دارد و با کالبد شکافی مشخص می‌شود.

حریرچی اضافه کرد: در پزشکی قانونی آزمایش‌های مربوطه همچون سم‌شناسی بر روی جسد صورت گرفته تا علت فوت مشخص شود. همچنین باید توجه داشت که الزاماً همیشه بیماری شناخته شده سبب مرگ فرد نمی‌شود و مرگ‌های ناگهانی ناشی از سکته قلبی، مغزی، پارگی عروق بزرگ و انسداد عروق وجود دارد که همه این موارد از طریق کالبدشکافی مشخص می‌شود. 
 
وی افزود: درباره مرحوم لرستانی نیز این اقدامات انجام شده و آزمایشات لازم پس از مدتی توسط مراجع مربوطه اعلام می‌شود.

سخنگوى وزارت بهداشت درباره احتمال توقف طرح تحول سلامت گفت:ابتدا بايد تصور كرد كه آيا مى توان اين طرح را متوقف كرد و دوم اين كه آيا امكان پذير است يا خير.اكثر موارد مربوط به اين طرح يا قانون از قبل داشته يا در قانون برنامه ششم و سياست هاى كلى و قانون بودجه و غيره نهادينه شده است.

حریرچی ادامه داد: فكر مى كنيم شرايطى در كشور پيش نمى آيد كه از قانون تخطى شود.مسئولين بعدى وزارت بهداشت هم تمايلى نخواهند داشت كه دستاوردهاى طرح تحول از بين برود و حتى مردم هم اجازه اين كار را نخواهند داد.نه مطالبات مردم و نه سياست گذاران اجازه توقف طرح تحول سلامت را نخواهد داد.

وی اظهار داشت: حتى كانديداهاى رياست جمهورى هم بايد موضع خود را در برابر سلامت مردم مشخص كنند و اين كه سلامت اولويت چندم آن ها خواهد بود.يكى از مواردى كه مردم سراسر جهان در انتخاب كانديداها در نظر مى گيرند، ميزان تعهد آن كانديدا به تامين سلامت جامعه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
عجب ... خدا رحمتشون کنه ، خدا شما رو هم بیامرزه که بازگشت همه به سوی اوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
باز هم اشتباه پژشکی فاجعه آفرید..
فقط موندم واقعا تشخیص اینقدر دشواره ؟!!!!
آخرین اخبار