مردم بوشهر قرار بود نوروز امسال شاهد بهره برداری از بزرگ ترین چرخ فلک کشور باشند اما این طرح چرخش بر زمین ماند و به فلک نرسید.

تامین نشدن قطعات علت تاخیر در ساخت بزرگ‌ترین چرخ فلک کشور
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اجرا نشدن این طرح در زمان مقرر باعث شد واکنش‌های مختلفی در رسانه‌های استانی در پی داشت که حالا مجری طرح درباره این موضوع توضیحاتی داده است.
 
طرح ساخت بزرگترین چرخ فلک کشور در بوشهر، مهرماه سال 94 به تصویب شورای اسلامی شهر بوشهر رسید و سپس قراردادی مشارکتی بین شهرداری بندر بوشهر با فردی حقیقی به عنوان شریک و سازنده دستگاه چرخ فلک با نظارت شورای شهر منعقد شد.

محمد مراد سلگی مجری این طرح و رئیس انجمن شهربازی های کشور می‌گوید: قرار بود قطعات این چرخ فلک 72 متری از کشور چین وارد شود که پس از بررسی مشخص شد این کار بسیار هزینه بر است و بار مالی مضاعفی را بر دوش شهرداری بوشهر می‌گذارد و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری قرار شد قطعات چرخ فلک برای صرفه جویی در هزینه‌ها در داخل کشور تولید شود.

به گفته وی، اکنون قطعات چرخ فلک بوشهر با دقت فراوان زیر نظر متخصصان مجرب در حال تولید است اما این کار به زمان نیاز دارد و و علت تاخیر کار نیز همین است.

مجری طرح چرخ فلک بوشهر اجرای تعهدات و تحویل به موقع طرح را یکی از اولویت‌های حرفه‌ای و اخلاقی خود می‌داند اما در همین حال ایجاد بعضی مشکلات فنی و اقتصادی را در این طرح که نخستین بار است اجرا می‌شود، طبیعی عنوان می‌کند.

وی می‌گوید: او و همکارانش با تمام توان در حال ساخت قطعات هستند تا زودتر این طرح به سرانجام برسد.

در همین حال شهرداری بندر بوشهر اعلام کرده در راستای توجه به حقوق شهروندان، در طرح چرخ فلک نیز چند ماه تاخیر را بر اضافه شدن بار مالی مضاعف بر دوش مردم بوشهر ترجیح می‌دهد و با شایعه سازان در خصوص این طرح نیز برخورد قانونی خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.