اهواز؛

آغاز خريد تضمينی كلزا و برداشت گندم در اميديه

سرپرست جهاد كشاورزی شهرستان اميديه از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سيد داوود علوي فرد، سرپرست جهاد كشاورزي شهرستان اميديه تصریح کرد: با توجه به افزايش بيش از 3 برابري سطح زير كشت كلزا نسبت به سال گذشته پيش بيني مي شود  حدود 2 هزار تن محصول كلزا توسط مراكز خريد خريداري شود.

وی با اشاره به قيمت خريد كلزا از كشاورزان توسط مراكز خريد بیان داشت: قيمت تضميني هر كيلو گرم دانه روغني كلزا با افت مفيد 2 درصد و غير مفيد 9 درصد با در نظر گرفتن رطوبت 10 درصدي از قرار هر كيلو 27 هزار و 830 ريال تعيين شده است.

علوی فرد سطح زير كشت كلزا در شهرستان اميديه را 932 هكتار عنوان كرد و افزود: كل سطح زير كشت كلزا در شهرستان در سال جاري به بخش جايزان اختصاص دارد.

سرپرست جهاد كشاورزي شهرستان اميديه اظهار داشت: در زمان كشت اين محصول مقدار 12 هزار كيلوگرم بذر اصلاح شده از نوع هايولا 401 و هايولا 4815 و ساير نهاده هاي مورد نياز در اختيار كلزا كاران شهرستان قرار داده شده است.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به اينكه كشت كلزا در شهرستان به صورت مكانيزه انجام مي گيريد ميزان ضايعات ناشي از برداشت به حداقل اندازه ممكن در حدود4 الي 5 درصد مي رسد.

سيد داوود علوي فرد با اشاره به ضرورت برداشت به موقع از زارعين خواست كه در برداشت محصول خود عجله نكنند و از تحويل محصول به انبارها با رطوبت بالا اجتناب نمايند.
این مقام مسئول در ادامه از آغاز برداشت گندم از سطح گندمزارهاي شهرستان از روز 24 فروردين ماه خبر داد و افزود: پيش بيني مي شود تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري ادامه يابد.

وی اذعان داشت: سطح زير كشت گندم در اميديه 7 هزار و 500 هكتار بوده است كه از اين ميزان حدود 3 هزار هكتار به دليل خشكسالي به طور 100 درصد خسارت ديده است و تنها 4 هزار و 500 هكتار از اين ميزان قابل برداشت مي باشد

علوی فرد بیان كرد: عمده ارقام كشت شده در اين منطقه چمران، چمران2، مهرگان و بهرنگ مي باشند.

سرپرست جهاد كشاورزي شهرستان اميديه گفت: ميزان عملكرد اين محصول حدود 2 تا 3 تن در هكتار است.

وي اذعان کرد: پيش بيني مي شود از سطح زير كشت گندم در اين شهرستان حدود 10 هزار تن محصول برداشت شود.

علوی فرد اظهار داشت: عمليات برداشت به وسيله 45 دستگاه كمباين انجام مي گيرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار