200 دستگاه تجهیزات رادیویی غیرمجاز در یکسال گذشته در گیلان کشف و ضبط شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛   رییس پلیس فن آوری اطلاعات و ارتباطات استان علت جمع آوری این دستگاه ها را که شامل بیسیم ها و تلفن های رادیویی برد بلند است، نداشتن مجوز از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و داشتن امواج مضر برای سلامت شهروندان اعلام کرد.
 
  سرهنگ احمدرضا ملکی با بیان اینکه در یکسال گذشته 100 فقره پرونده ی قضایی در ارتباط با استفاده از بیسیم ها و تلفن های رادیویی برد بلند تشکیل و منجر به صدور حکم شده افزود : قانونگذار برای اینگونه جرایم علاوه بر جزایی نقدی ، حکم حبس از 3 ماه تا 10سال در نظر گرفته است.
 
رییس پلیس فن آوری اطلاعات و ارتباطات گیلان گفت : کاربران دستگاه های رادیویی غیرمجاز ندانسته و نا آگاهی از  قانون مرتکب چنین تخلفاتی شده اند.
 
سرهنگ احمدرضا ملکی از افراد و موسسات خصوصی و دولتی که خواهان بهره گیری از تجهیزات رادیویی هستند خواست پیش از خرید اینگونه دستگاه ها، به پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات رادیویی به آدرس www.CRA.IR مراجعه کنند  و از اجناس و فروشگاه های مجوز دار مطلع شوند.
 
وی همچنین از آمادگی کارشناسان پلیس فن آوری اطلاعات و ارتباطات گیلان برای ارایه مشاوره به متقاضیان تجهیزات رادیویی خبر داد و تصریح کرد  : شماره تلفن های 2183107-2182819-2183020 آماده پاسخگویی به شهروندان گیلانی است. 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.