رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی که بمنظور شرکت در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌های همگانی استان و ابلاغ سفیر ورزش‌های همگانی به استاندار آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده بود عصر با دکتر قربانعلی سعادت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سعادت استاندار آذربایجان غربی و رئیس شورای ورزش همگانی استان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس فدراسیون و تقدیر و تشکر از حمایت های ارزشمند فدراسیون در راستای توسعه و تعمیم فرهنگ عمومی ورزش در جامعه گفت: امروز یکی از مهمترین وظایف ما برای ایجاد فضایی بانشاط و سالم در جامعه بی شک نهادینه کردن فرهنگ عمومی ورزش در بین آحاد مختلف مردم جامعه است که عمدتاً از فقر حرکتی رنج می برند و باید آسان ترین راه را برای جذب و علاقمندی آنان به انجام ورزش های همگانی فراهم کرد.

وی افزود: این عدم تحرک و نداشتن برنامه های ورزشی منظم بخصوص در بین بانوان معضلی جدی است که با گسترش زیرساخت های توسعه ورزش همگانی می تواند به درستی حل شود.

سعادت همچنین گفت: ابزار و لوازم ورزش های همگانی را باید به شکلی درست و شایسته در اختیار مردم قرار داد تا آنها بتوانند سهل و راحت ورزش کنند و از این رو می توان با برنامه ریزی اصولی و وظیفه مندی مبتنی بر تخصص و دانش روز شرایط لازم را برای گسترش فعالیت ها و برنامه های نشاط آور و تأمین کننده سلامتی روحی و جسمی احصاء نمود.

رئیس شورای ورزش همگانی استان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلّی نظام سلامت و نیز برنامه ششم توسعه بر اهمیت توسعه ورزش های همگانی گفت: برای دوری از آسیب های اجتماعی و داشتن جامعه ای پویا و بانشاط که بتواند در مسیر توسعه و پیشرفت گام بردارد نیازمند ارکان قدرتمندی در حوزه ورزش و سلامتی هستیم که می توان با اختصاص دادن دقایقی به ورزش به آن رسید.

استاندار آذربایجان غربی گفت: باید ورزش را به محلات کشید تا خانواده ها فارغ از مشکلات ایاب و ذهاب به راحتی اقدام به فعالیت های ورزشی نمایند.

سعادت در خاتمه بر عزم جدی مجموعه استان در راستای اعتلای ورزش تأکید کرد و گفت: هر چند که ورزش قهرمانی بسیار مهم است و می تواند نقش الگویی در بین جوانان داشته باشد ولی ورزش های همگانی نیز باعث رشد شاخص های سلامت و نشاط عمومی می شود که بسیار مهم است و ما باید از تمام ظرفیت های خود چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی برای برای توسعه ورزش های همگانی استفاده کنیم که ایجاد ایستگاه های ورزش صبحگاهی در تمام شهرستان های استان یکی از مهمترین اقداماتی بود که البته بیشتر مورد استقبال بانوان قرار گرفت.

رئیس شورای ورزش همگانی استان بر تعامل و ارتباط گسترده اداره کل ورزش و جوانان، هیأت ورزش های همگانی و فدراسیون برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش های عمومی و اجرای برنامه های جذاب و تأثیرگزار ورزشی در این راستا تأکید کرد.

علی مجدآراء رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این دیدار ضمن تسلیت جان باختن جمعی از هموطنان استان های شمالغرب کشور در اثر سانحه سیل و آرزوی غفران الهی برای درگذشتگان گفت: شعار امسال فدراسیون ورزش های همگانی" مادران، عمود خیمه ورزش های همگانی" می باشد که این مسئله بر نقش و جایگاه مهم مادران بعنوان رکن رکین خانواده در فراهم نمودن شرایط لازم برای برخورداری از فعالیت های ورزش همگانی در بین اعضاء خانواده تأکید دارد و البته مجموعه فدراسیون نیز با برنامه ریزی اصولی مبتنی بر سند تحول، تعالی و آینده نگری که در قالب کتابی چاپ شده و کتاب دوم نیز به زودی منتشر خواهد گردید تلاش های گسترده ای برای تعمیم و توسعه ورزش های همگانی دارد که ما در تلاشیم تا رقم 21 درصد فعلی مشارکت کنندگان ورزش های همگانی در کشور را تا پایان برنامه ششم به 50 درصد برسانیم و البته در این راه نیازمند همکاری و مساعدت تمامی استان ها بویژه استانداران و فرمانداران و مدیران کل ورزش و جوانان و سایر اعضاء شورای همگانی هستیم.

وی در ادامه از نقش محوری و حمایت های ارزشمند استاندار آذربایجان غربی در راستای توسعه ورزش های همگانی تقدیر و تشکر کرد و گفت: ورزش های همگانی موجب رشد سلامت و نشاط عمومی و کارآمدی ارتباطات اجتماعی و استحکام پیوندهای عاطفی در بین آحاد مردم می شود و از این رو از هیأت استان می خواهیم تا در سالی که ما برای استان آذربایجان غربی شعار توسعه ورزش های همگانی را نام نهاده ایم شاهد جهش و گسترش بیش از پیش فرهنگ عمومی ورزش در جامعه باشیم.

در ابتدای این دیدار دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان به تشریح عملکرد و برنامه های توسعه ورزش های همگانی در استان پرداخت و از حمایت های همه جانبه استاندار آذربایجان غربی در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این دیدار لوح تقدیر، مدال افتخار و ابلاغ سفیر ورزش های همگانی از سوی دکتر مجدآراء رئیس فدراسیون ورزش های همگانی به دکتر سعادت استاندار آذربایجان غربی اهداء شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.