رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: عمده ی شاخص ها و بخش های اقتصادی در سال 95 با رشدی مثبت نسبت سال های گذشته همراه بوده است.

کاهش نرخ تورم نتایج مطلوبی در بخش های اقتصادی به دنبال خواهد داشتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در بیست و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی و دیگر دستگاه های ذیربط نرخ تورم در سال 95 به حدود 6.8 درصد رسید که این امر نتایج مطلوبی در بخش های اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به برخی شاخص های دیگر ادامه داد: تراز تجاری صادرات در سال 95 نسبت به سال های گذشته مثبت و از میزان واردات پیشی گرفت گرچه تفاوت و فاصله چندانی ندارد ولی دستیابی به این امر و مثبت شدن میزان صادرات نسبت واردات به کشور خود نتیجه مطلوبی است.

خوانساری در این راستا بیان کرد: رشد اقتصادی یکی دیگر از شاخص هایی بود که در سال 95 مثبت شد و به رقم بالای 8 درصد رسید. این امر باعث مثبت شدن در بخش های اعم از رشد بخشهای کشاورزی، صنعت، معدن و دیگر زمینه ها شد. در بخش ساختمان این عدد همچنان با رشد منفی همراه است که امید می رود در سال پیش رو با رشد مثبت همراه شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه افزود: تولید ناخالص داخلی بعد از گذشت 5 سال در سال 95 به عدد 5 هزار میلیارد تومان نزدیک شد، همچنین حدود 615 هزار شغل ایجاد شد که البته به دلیل ورود نیروی کار جدید، این رقم نتوانست نرخ بیکاری را تغییر دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار