شهر مشهد به دلیل بارگاه منور رضوی این ظرفیت را دارد که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرهنگ رضوی را از طریق سفیران علمی به کشورهای جهان اسلام گسترش دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، میرزائیان مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد ۲۰۱۷ با بیان اینکه سومین دوره جشنواره ملل با هدف افزایش صلح و دوستی در میان دانشجویان غیر ایرانی مقیم ایران برگزار شده است، گفت:امیدواریم با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم ارتباط خود را با دانشجویان خارج کشور در سال پایتخت فرهنگی جهان اسلام حفظ کنیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهر مشهد به دلیل بارگاه منور رضوی این ظرفیت را دارد که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرهنگ رضوی را از طریق سفیران علمی به کشورهای جهان اسلام اشاعه دهد.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد ۲۰۱۷ گفت: هدف ما این است، دانشجویان بتواند مضامین فرهنگ رضوی همراه با سنن وملت ما را از این طریق به کشورهای خود سوغات ببرند.

میرزائیان تصریح کرد:طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته این برنامه با همکاری دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه‌های غیر انتفاعی طی ۳ روز از ۲۸ تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری با شعار نوید، صلح و دوستی در حال برگزاری است.

وی گفت: انتظار ما از رسانه‌های دیداری و شنیداری این است که عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را از تربیون‌های خود به کشورهای جهان اسلام معرفی کنند.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد ۲۰۱۷ افزود:شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد به دنبال این است تا با همکاری دبیرخانه ستاد شهری فرهنگ رضوی را در سال پایتخت فرهنگی جهان اسلام به دنیا معرفی کند.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.