نهمین دوره مسابقات ملی هوافضا به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ۵ لیگ رقابتی، اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود.

نهمین مسابقات ملی هوافضا اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
به گزارشحوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برگزاری هشت دوره مسابقات هوافضا در سطح ملی در بخش‌های دانش آموزی و دانشجویی از سال ۱۳۸۶ تاکنون، توانسته است علاوه بر رشد دانش عمومی و ترویج علم هوافضا در سطح کشور، افراد نخبه را به تحصیل و فعالیت در این رشته ترغیب کند.
 
برگزاری نهمین دوره این مسابقات نیز با هدف ترویج صنعت هوافضا و آشنا کردن جامعه با این دانش، شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان علاقه مند، ایجاد ارتباط مستقیم دانش آموزان و اساتید دانشگاه، تشویق به انجام کار گروهی میان دانشجویان و دانش آموزان، تجربه حضور در یک رقابت علمی و عملی سالم در قالب یک فعالیت پژوهشی، ارائه آموزش لازم در مورد تفکر، تمرکز، طرح سوال و حل مساله، تقویت زمینه بروز تفکر سیال و طرح سوالات ذهنی از سوی دانش آموزان، آشنایی با تصویرسازی ذهنی، تحریک حس کنجکاوی، تفکر و ابتکار عمل و تاکید بر ضرورت پرورش تفکر جهانی و تفکر خلاق در دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است.
 
از آنجا که تمرکز نهمین مسابقات ملی هوافضا روی بهبود معیارهای داوری و سعی در بالا بردن سطح مسابقات است، شورای راهبردی مسابقات با هدف بالا بردن سطح علمی مسابقات و همچنین برگزاری لیگ‌های نوین در زمینه هوافضا دست به تغییرات بنیادین زد و تصمیم به حذف لیگ‌های هاور کرافت، گلایدر دانشجویی و برگزاری لیگ‌های جدیدی گرفت.
 
بنابراین دوره نهم مسابقات ملی هوافضا برای اولین بار با ۵ لیگ مختلف هواپیمای مدل، اطفای حریق، استارتاپ، گلایدر و راکت آبی برگزار خواهد شد که با نظر شورای راهبردی مسابقات، رقابت‌های لیگ گلایدر و راکت آبی هوای فشرده مخصوص دانش آموزان و اطفای حریق، هواپیمای مدل و استارتآپ بدون محدودیت سنی خواهد بود.
 
براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، مسابقات استارتاپ روز چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برگزاری مراسم افتتاحیه و آغاز رقابت‌ها از پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه خواهد بود که تا روز ۲۲ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
 
نتایج نهایی پس از اتمام مسابقات، جمع بندی شده و پرونده این دوره از مسابقات ملی هوافضا در مراسم اختتامیه (۲۳ اردیبهشت ماه) با معرفی و اعطای جایزه به تیم‌های برتر بسته خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.