مدیر آموزش‌ و پرورش کاشان گفت: ازتعداد 189 هزار و 402 نفر آثار ارسالی در جشنواره ملی داناب کاشان، 88 اثر به عنوان رتبه‌های برتر انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود خدمتی  امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی داناب کاشان اظهار کرد: بحران آب یک تهدید همگانی در کشور ایران به‌ ویژه در مناطق خشک کویری است که برای حفظ این منابع باید به دنبال راهکارهای‌حفظ آن باشیم و نگذاریم جامعه بشری با نابودی روبه‌رو شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز به عنوان مدیران و شهروندان آینده جامعه باید اهمیت مصرف بهینه آب و سایر منابع طبیعی را یاد گرفته و مطابق آن زندگی کنند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه الگوی مصرف ما صحیح نیست، افزود: در کشور ایران مصرف آب در زمان مسواک‌زدن۲۱ برابر کشورهای غربی است و برای استحمام و شست‌وشوی ظروف نیز به ترتیب ۶ و ۷ برابر هدررفت آب داریم.

وی ادامه داد: جامعه ما هنوز واقعیت مشکلات ناشی از کمبود آب را باور نکرده‌ است و شما نوجوانان و دانش‌آموزان باید این تهدید را در همه جا و به هر روشی که می توانید به دیگران یادآوری کنید.

خدمتی افزود: طرح داناب با مشارکت سه جانبه آب منطقه‌ای استان، آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب کاشان در این شهرستان اجرا شد که۲۰۰ نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان  فعالیت داشتند.

وی هدف از اجرای این جشنواره را تبیین نقش دانش‌آموزان در حفاظت از منابع آب و مشارکت فعال آن‌ها برای استفاده درست از منابع طبیعی و ضرورت رعایت فرهنگ مصرف بهینه دانست و تصریح کرد: در اجرای در این جشنواره  189 هزار و 402 نفر از دانش آموزان استان اصفهان مشارکت داشتند که از این تعداد 2 هزار اثر در قالب های داستان، عکس، نقاشی، وبلاگ، محتوای الکترونیک، نشریه دیواری و مقاله به مرحله استانی راه پیدا کردند.

مدیر آموزش‌ و پرورش کاشان اضافه کرد: در مرحله استانی نیز 88 اثر به عنوان رتبه‌های برتر اعلام شد که 41 دانش‌آموز رتبه اول، 24 دانش‌آموز رتبه دوم و 23 دانش آموز رتبه سوم را به دست آوردند.

وی از کسب رتبه برتر آموزش و پرورش کاشان در این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش دانش آموزی نیز زهرا شایان‌نژاد مقام اول، فاطمه اربابی و فاطمه قربانی رتبه‌های دوم،  پوریا خامه‌چیان، علیرضا غیاثیان، علی مازوچی و زهرا کمالی‌فر موفق به کسب مقام سوم شدند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.