قزوین ؛

استفاده از روش های نوین در پروژه های راهسازی

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین از به کار گیری روشهای بازیافت آسفالت و بتن غلطکی برای بهسازی و اجرای روکش آسفالت در پروژه های راهسازی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛جعفر قزوینیان گفت: بهسازی محور آبترش - ضیاآباد به طول ۱۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال آغاز شده است که در آن از سیستم نوین بازیافت آسفالت استفاده می‌شود.

قزوینیان اضافه کرد:در روش بازیافت آسفالت ابتدا سطح آسفالت موجود تراشیده می‌شود و پس از آن با استفاده از طرح اختلاط محاسبه شده و دستگاههای مخصوص، ترکیبی از آهک، مصالح موجود و کف قیر بر روی بستر تثبیت و در پایان هم یک لایه روکش آسفالت بر روی آن کشیده می‌شود.

به گفته وی، استفاده از این روش نوین برای بکارگیری در راههای فرعی مناسب است و می‌توان در زمانی کوتاه و با هزینه‌ای کمتر به نتیجه مطلوبی دست یافت.

قزوینیان افزود: همچنین در صورت استفاده از این روش انسداد مسیر برای انجام پروژه‌های راهسازی نیز کوتاهتر می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راههای استان گفت:در این روش برای اجرای لایه‌های زیرین آسفالت دیگر به مصالح جدیدی که باید از سایر محل‌ها حاصل شود، نیازی نیست و دست خوردگی هم در محیط زیست انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: راه فرعی ورسج به خرمدشت هم که همواره بستر تردد حجم قابل توجه خودروهای عبوری سنگین است، برای نخستین بار در استان با استفاده از فناوری بتن غلطکی بهسازی و مناسب سازی شد.

قزوینیان اضافه کرد: استفاده از این فناوری به علت عبور و مرور و توقف خودروهای سنگین در این مسیر است که مقاومت و کیفیت بهتر آسفالت اجرایی را در برابر آسیب دیدگی به دنبال دارد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های این اداره کل افزود: بتن غلطکی یا بتن متراکم شده با غلطک، بتنی با اسلامپ صفر است که با ارتعاش از سوی غلطک‌ها محکم و سفت می‌شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.