شاهرود؛

تولید سالانه بیش از 6 هزار اصله نهال در شاهرود

سالانه بیش از 6 هزار اصله انواع درختان میوه در شاهرود تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: تنها واحد دولتی شهرستان که از سال های پیش اقدام به تولید نهال کرده، مرکز تحقیقات کشاورزی است و دیگرواحد ها، خصوصی هستند.

محمدرضا قاسمی همچنین سطح زیر کشت گندم در سال زراعی گذشته را چهار هزار و 600 هکتار اعلام کرد و افزود : در سال 95 میزان تولید گندم مازاد نیاز شهرستان 24 هزار و 100 تن بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود در سال زراعی قبل بیش از 80 درصد بذر گندم آبی خود را تامین کرده، تصریح  کرد: یک هزار و 800 تن گندم بذری با محوریت بخش بیارجمند تولید شده است.

قاسمی درباره دیگر محصولات اساسی نیز بیان کرد: پارسال هفت هزارو 800 تن جو، 12 هزار و 500 تن چغندر و 32 هزار و 400 تن سیب زمینی به مراکز خرید دولتی شهرستان تحویل داده شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت : طرحی از سال گذشته برای بهبود کیفیت و افزایش بازده تولید سیب زمینی آغاز شده و طی آن تولید این محصول از 18 به 25 تن در هکتار رسید.

قاسمی با اشاره به تولید 70 تن سم مورد نیاز برای مبارزه با آفت ها و بیماری ها افزود: نهاده های مورد نیاز در تامین کود شیمیایی نیز به میزان 700 تن در شهرستان تولید شده است.

وی همچنین با اشاره به توسعه یک هزار و 100 هکتار سامانه های نوین آبیاری در سال 95 خاطر نشان کرد : بیش از 80 میلیارد ریال برای اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: بیش از 400 میلیارد ریال از اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری در استان اختصاص یافته و بخشی از آن در شاهرود جذب شده است.

قاسمی همچنین با اشاره به افزایش فرآورده های تولیدی ناشی از فرآوری محصولات کشاورزی اظهار داشت : پنج هزار و 500 تن از ضایعات در سال زراعی گذشته با فرآوری انجام شده ، کاهش یافته است.

وی درباره تولید های دامی شهرستان نیز افزود : 66 هزار و 300 تن شیر، پنج هزار و 900 تن گوشت قرمز، 13 هزار و 900 تن مرغ و 975 تن تخم مرغ در سال 95 تولید شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به وجود پنج خط اعتباری ویژه در بخش کشاورزی، تصریح  کرد: پارسال 27 میلیارد ریال برای خرید ابزار و ماشین آلات کشاورزی با نرخ بهره 15 درصد از طریق بانک کشاورزی در شاهرود پرداخت شده است.

قاسمی افزود : یک هزار و 254 مورد تسهیلات ارزان قیمت به اعتبار 96 میلیارد ریال از طریق صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و با همکاری بسبج سازندگی، بیش از 175 مورد تسهیلات به مبلغ بیش از 34 میلیارد ریال پرداخت شده،خاطر نشان کرد : 17 میلیارد و 650 میلیون ریال از طریق صندوق توسعه ملی و بیش از 210 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بخش کشاورزی شهرستان تزریق شده است.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.