دو محصول تولیدی شرکت‌های دانش بنیان همزمان با برگزاری دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از تازه ترین فناوری‌های داخلی صنعت گاز، در مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

دو محصول برتر شرکت های دانش بنیان صنعت گاز کشور رونمایی شد
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  این تولیدات شامل دستگاه سطح سنج رادار و سامانه دی سی اس برای کنترل تمامی فازهای پارس جنوبی است.

دستگاه سطح سنج رادار اندازه‌گیری ارتفاع مایع درون مخازن را به عهده دارد که این سنجش یکی از اندازه‌گیری‌های اصلی در تمام فرایندهای صنعتی به شمار می‌آید.

برای ساخت این دستگاه یک تیم هشت نفری 10 سال تلاش کرده‌اند.

سامانه کنترل دی سی اس نیز در همه فازهای مجتمع گاز پارس جنوبی کاربرد دارد. سامانه‌ای که پیش از این از ژاپن خریداری می‌شد اما در آخرین تحریمی که ایران با آن روبه‌رو شد ژاپنی‌ها این محصول را به ایران ندادند.

به همین علت ساخت این سامانه در داخل کشور، به عنوان طرحی ملی تعریف شد و باتلاش جوانان ایرانی در مدت دو سال این دستگاه بر اساس سامانه ژاپنی بومی سازی شد و به تولید رسید.

نشست تخصصی بهره‌برداری از تازه ترین فناوری‌های داخلی صنعت گاز 28 فروردین در مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شده و امروز پایان می‌یابد.

این مجتمع در عسلویه استان بوشهر واقع است و مسوولیت بهره بردارى از تاسیسات خشکى فاز هاى میدان گازى پارس جنوبى را بر عهده دارد. مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون 60 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.