اهواز؛

ضرورت اهمیت دادن دستگاه ها به حمایت ازتولید داخل

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی خوزستان برضرورت اهمیت دادن دستگاه ها به حمایت از تولید داخل تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛سید نور محمدپور مدیرکل تعاون، کار رفاه اجتماعی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان خوزستان اظهار کرد: امسال برای بهبود وضعیت بیکاری باید به زیرساخت ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: باید میزان نیروی کار و همچنین تعداد بیکاران را در استان مشخص و ارزیابی کنیم.

محمدپور با اشاره به اهمیت مهارت چه در قالب آموزش فنی و حرفه ای و چه انجمن کارآفرینی بیان کرد: سال گذشته درصد بسیاری از اشتغالزایی محقق نشده است. بنابراین اولین دستورکار جلسه امروز عملکرد سال ۹۵ در خصوص مشاغل خانگی است؛

وی توضیح داد: سال گذشته در زمینه مشاغل خانگی تعداد معرفی شده ها به بانک سه هزار و ۲۹۲ نفر بود که به دو هزار و ۶۲۶ نفر آنها تسهیلات پرداخت شد و ۸۱ درصد اشتغال در این زمینه محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ارتباط با تحقق اشتغال دستگاه های اجرایی گفت: میزان تعهد اشتغال ۱۹ هزار و ۱۲۷ نفر در استان بوده که ۲۳ هزار و ۹۷۹ نفر اشتغالزایی شده و بیش از میزان تعهد بود. در حقیقت تحقق اشتغال در سامانه رصد سال گذشته ۱۲۵ درصد بوده است.

وی در پایان در ارتباط با کمیته های زیرمجموعه کارگروه اظهار کرد: کمیته ارزیابی بازار کار، کمیته هدفمندسازی آموزش ها در راستای بازار کار، کمیته توسعه اشتغال بانوان و کمیته توسعه اشتغال روستایی زیرمجموعه های این کارگروه هستند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.