معاون نماینده ارشد سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن «جایکا» از اجرای 14 پروژه همکاری در ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛هیرو یوکی تاناکا در حاشیه بازدید از بخش های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه بیان اینکه جایکا در زمینه‌های مختلفی با ایران همکاری دارد، گفت: در حال حاضر در زمینه‌های بسیاری از جمله محیط زیست، مدیریت منابع آب، توسعه روستاها و کاهش فاصله بین جوامع شهری و روستایی، توسعه صنایع و بحث مدیریت بحران، جایکا در ایران همکاری دارد.

وی افزود: هم اکنون 14 پروژه همکاری به روش‌های مختلف میان ایران و جایکا در حال اجراست.

تاناکا تصریح کرد: برخی از این همکاری‌ها آموزشی و برخی فنی است و در نهایت هدف جایکا و ایران از این همکاری‌ها بحث انتقال دانش و فناوری در حوزه های مختلف به ایران و بحث ارتقا آموزش در زمینه‌های مختلف است.

معاون نماینده ارشد جایکا در ایران، با ابراز خوشحالی از شروع پروژه‌های همکاری بین جایکا و جهاد دانشگاهی، گفت: مشتاقانه منتظر نتایج ثمربخش این همکاری هستیم و حضور ما در استان کرمانشاه فرصت خوبی است که در خصوص همکاری‌های آتی نیز صحبت کنیم.

تاناکا با بیان اینکه جایکا همواره اولویت‌هایی برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف دارد، گفت: یکی از اهداف ما در ایران کمک به ارتقاء (SME) و توجه به جایگاه آنها در توسعه است.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.