وزارت بهداشت مجوز احداث سیزده خانه بهداشت و پایگاه و مرکز سلامت را در شهرستان مهاباد صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد از احداث ۱۳ پایگاه و مرکز سلامت در این شهرستان خبر داد.

"سامرند مرزنگ" در جلسه بسترسازی احداث مراکز بهداشتی شهرستان مهاباد گفت : در طرح جامع سلامت سال جاری 13 پایگاه بهداشت برای شهرستان مهاباد تصویب شده است.

مرزنگ افزود: تعداد 8 واحد به صورت خانه بهداشت، پایگاه و مرکز سلامت در روستاها و 5 واحد درسطح شهر به صورت مرکز سلامت جامعه و پایگاه سلامت جامعه احداث خواهند شد.

وی ادامه داد: اعتبار این 13 پایگاه سلامت حدود 6 میلیارد تومان است که در صورت قول مساعد و همکاری شهرداری و راه شهرسازی عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز خواهد شد.

مرزنگ گفت: سال گذشته نیز 5 مرکز و پایگاه سلامت جامعه بر پا شد که در مجموع این دو سال 18 واحد سلامت آغاز به کار خواهند کرد.

حمید هدایت فر رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان مهاباد نیز گفت: شورای خیرین سلامت 15 درصد از کل هزینه های ساخت این 13 پایگاه طرح جامع سلامت را بر عهده گرفته است

وی با اشاره به اقدامات جدید مجمع خیرین سلامت گفت: تجهیز بخش رادیولوژی بیمارستان امام خمینی به دستگاه رادیولوژی دیجیتال پیشرفته توسط مجمع خیرین انجام گرفته و در چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

هدایت فر اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت در تلاش بود تا پروژه ساختمان دیالیز در مهاباد را به انجام برسانند اما طی اقدام وزارت بهداشت با بخش خصوصی جهت حمایت و راه اندازی بخش دیالیز در تمام کشور این اقدام متوقف شد و در نظر داریم تا این مبلغ را در سایر بخشهای سلامت هزینه نماییم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.