رئیس روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تاکنون 140 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای عرق گیری آذربایجان غربی پرداخت شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ دومین جشنواره بیدمشک با هدف معرفی گیاه بیدمشک به عنوان گیاه دارویی و سمبل استان، آشنایی با کشت و کار بیدمشک در راستای اشتغال و درآمد و معرفی عرق و اسانس و خواص این محصول، با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ارومیه برگزار شد.

در این جشنواره که در محل سالن آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، رئیس روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه هم اکنون 15 کارخانه عرق گیری در سطح آذربایجان غربی وجود دارد اظهار داشت: در این واحدها هزار نفر مشغول به کار هستند.

منوچهر علیزاده گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید برای تحقق این امر، گام های اساسی برداشت و در این رابطه، در نخستین روزهای سال 94، ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در این سازمان تشکیل شد.

وی ظرفیت اسمی سالانه کارخانه های بیدمشک استان را که عموما در شهرستان های ارومیه و خوی قرار دارد، 9 هزار لیتر عنوان کرد و افزود: تاکنون برای این کارخانه ها مبلغ 140 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون این استان به یکی از منابع اصلی طب سنتی تبدیل شده و به‌عنوان داروخانه گیاهی کشور شناخته می‌شود بیان کرد: تنوع فراوان گیاهان دارویی در آذربایجان غربی موجب شکل‌گیری صنعت عرقیات گیاهی و تولید دمنوش‌ها شده که از گذشته به‌طور سنتی در استان شکل گرفته است.

وی افزود: صنعت گیاهان دارویی و محصولات طبیعی به علت خاصیت درمانی به‌عنوان صنعت مادر شناخته شده که در کارآفرینی و اشتغالزایی، ظرفیت‌های فراوانی را ایجاد می‌کند.

علیزاده تصریح کرد: بنابراین سامان‌دهی و سازمان‌دهی فعالیت‌ها از مراحل کاشت و داشت و برداشت در حوزه‌های فعالیت خانگی، سنتی، صنفی و واحدهای صنایع کوچک صنعتی و مرکز کلینیک‌های علمی و تخصصی با عزم و همت همگانی برای توسعه کسب‌وکار یک ضرورت است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.