ساری،

رامسر میزبان همایش بین المللی گل و گیاهان زینتی

نخستین همایش بین المللی گل و گیاهان زینتی و بومی اردیبهشت امسال به میزبانی رامسر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، پژمان آزادی رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور گفت: همایش بین المللی گل و گیاهان زینتی و بومی ایران باحضور 25 استاد و محقق برجسته دنیا و 100 مهمان داخلی از اساتید و دانشجویان و محققان برجسته کشور یازدهم تا چهاردهم دبیر اجرایی این همایش اردیبهشت در رامسر برگزار می شود.

وی افزود: تبادل تجربیات و تعامل سازنده محققان برجسته خارجی و داخلی و روان سازی مسیر همکاری دوجانبه از اهداف برگزاری این رویداد مهم علمی است.

رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور با بیان اینکه گل و گیاهان زینتی در ارز آوری نقش موثری دارد گفت: بیش از 1 میلیارد دلار ظرفیت صادرات گل و گیاهان زینتی کشور است وشمال کشوربه ویژه استان های گیلان و مازندران قطب تولیدگل وگیاه محسوب می شود.

آزادی گفت: شمال کشور قطب اصلی تولید گل و گیاهان زینتی است چراکه رتبه نخست گیاهان فضای باز کشور را دارد و سهم آن در صادرات 300 میلیون دلار است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه بین المللی در کنار این همایش خبر داد و افزود: این فرصت مناسبی است تا تولیدکنندگان مشکلات تولیدی را به خریداران خارجی منعکس کنند و امیدوارم برپایی این نمایشگاه دررامسر دائمی شود.

رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور گفت: در این نمایشگاه 130 تولیدکننده داخلی و نمایندگان 8کشور خارجی حضور دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار