رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی استان در دولت یازدهم بیش از 42 درصد افزایش یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم ذولفقاری، گفت: در سال زراعی گذشته میزان تولید محصولات کشاورزی استان از مرز 2 میلیون و 600 هزار تُن گذشت این در حالی است که میزان تولید محصولات در سال 92 حدود یک میلیون 800 هزار تن تولید شده بود.

به گفته وی، کردستان در کشور مقام اول تولید توت فرنگی، دوم انگور دیم، سوم نخود، چهارم گندم و پنجم سیب زمینی را به خود اختصاص داده و توانسته رتبه اول جذب تسهیلات مکانیزاسیون را کسب کرده و با افزایش 26 صدم درصد به 1.96 دستگاه در هر هکتار رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: کردستان دارای یک میلیون 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که پایین بودن میانگین اراضی آبی از جمله مشکلات استان در توسعه تولید و اشتغال و تثبیت فرصت های شغلی حوزه کشاورزی کردستان است.
به گفته ذولفقاری، هم اکنون بیش از 50 هزار میلیارد ریال در حوزه آب کردستان سرمایه گذاری شده اما فقط 2 هزار و 500 هکتار از اراضی استان از این خدمات استفاده می کنند که این عاملی باعث پایین بودن میانگین اراضی آبی کردستان است.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی کردستان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صدد است اراضی آبی استان را از 110 هزار به 300 هزار هکتار رسانده و آن را به میانگین کشور برساند.
ذولفقاری افزود: 30 درصد جمعیت کردستان روستایی هستند که از کشاورزی ارتزاق می کنند و درآمد 50 درصد ساکنان شهر نیز وابسته به این صنعت است که لازم است برای افزایش میانگین درآمد مردم به این بخش توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.