معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان گفت: مرکز اختلات دهان و گفتار در شهر کرمان تاسیس می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علیرضا اسدی از راه اندازی مرکز اختلات دهان و گفتار در شهر کرمان خبر داد و افزود: این مرکز با همکاری موسسه خیریه مشیز کرمان با هدف رفع مشکلات دهان و گفتار به ویژه مشکلات معلولین کم توان ذهنی تاسیس می شود.
معاون بهزیستی استان کرمان با ذکر این نکته که در کشور مرکز اختلات دهان و گفتار که قابلیت ارائه درمان های دندانپزشکی تحت بیهوشی به معلولین ذهنی را داشته باشد وجود ندارد، گفت: این مرکز اولین مرکز تخصصی دهان و گفتار در کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه برای توسعه مراکز تخصصی توانبخشی برنامه های جدیدی طراحی شده است، افزود: با همکاری موسسه خیریه جوادالائمه مرکز بیماران مزمن روانی را در "هوتک" راه اندازی می‌کنیم.
معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه وجود مرکز بیماران روانی مزمن نیاز استان کرمان است، گفت : درصورت راه اندازی این مرکز با استفاده از توان بخش غیردولتی ، بی شک نه تنها استان کرمان بلکه منطقه جنوب شرق کشور نیز از خدمات مرکز هوتک بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: موسسه خیریه مشیز با توجه به دارا بودن مراکز درمانی دندانپزشکی مجهز با پرسنل متخصص شرایط لازم را برای مدیریت و اداره مرکز اختلالات دهان و دندان دارد.
اسدی برای نظارت بر مراکز غیر دولتی احیاء پست های کارشناسی تخصصی را ضروری دانست و افزود: پست های کارشناسی تخصصی چون تغذیه و بهداشت که در سال های گذشته از چارت سازمانی بهزیستی حذف شده اند باید دوباره احیاء شوند تا امکان نظارت تخصصی و کارشناسی بهتر بر مراکز غیردولتی تحت نظارت فراهم شود.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار