معوقات بیمه‌ها مهمترین چالش آزمایشگاهیان/ تعرفه‌ها باید مطابق قیمت‌هاى تمام شده محاسبه شود

رئیس انجمن علوم آزمایشگاهى با اشاره به چالش‌هاى عمده آزمایشگاهیان گفت: معوقات بیمه‌ها یکی از مهمترین چالش‌های آزمایشگاه‌ها به شمار می‌رود.

معوقات بیمه‌ها مهمترین چالش آزمایشگاهیان/ تعرفه‌ها باید مطابق قیمت‌هاى تمام شده محاسبه شود
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمهدی ابوترابی رئیس انجمن علوم آزمایشگاهى و رئیس کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی که امروز صبح در برج میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دچار چالش‌های بسیاری همچون تعرفه، معوقات بیمه، تجمیع و شبکه‌سازی شده است.
 
وی افزود: مهمترین چالش آزمایشگاهیان معوقات بیمه‌ها است زیرا آن‌ها با هزینه‌هاى خود تجهیزات خریدارى کرده و خدمت به مردم ارائه مى‌کنند، اما اکنون تامین اجتماعى با هشت ماه تاخیر معوقات را تا پایان تیر ٩٥ و سایر بیمه‌ها با ٦ تا هفت ماه تاخیر معوقات را پرداخت کرده‌اند.
 
ابوترابى تصریح کرد: تعرفه‌هاى آزمایشگاهى باید بر اساس قیمت تمام شده محاسبه شود و تجمیع، شبکه سازى و تاسیس آزمایشگاه باید با حضور انجمن‌هاى مرتبط به آزمایشگاه و استفاده از ظرفیت‌هاى داخلى صورت گیرد.
 
 رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی ایران با اشاره به سختى کار در آزمایشگاه‌ها گفت: سال گذشته خوشبختانه سختى کار در آزمایشگاه‌ها مصوب شد و اکنون رشته علوم آزمایشگاهى به عنوان یک رشته داراى سختى کار شناسایى مى‌شود.
 
رئیس دهمین کنگره بین المللى ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهى عنوان کرد: در زمینه مقاطع کارشناسى و کارشناسى ارشد کمبود نیروى متخصص در حوزه علوم آزمایشگاهى وجود ندارد، اما در سمت مسئولیت فنى آزمایشگاه در مقطع دکترى با کمبود نیرو مواجه هستیم.
 
ابوترابى افزود: آزمایشگاه‌ها چندان که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند و ما امیدواریم از طریق این کنگره بتوانیم راه‌حل مشکلات را پیدا کنیم.
 
در ادامه این کنگره رضا محمدی دبیر علمی کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی گفت: این کنگره از ابتدا در ارائه فضای صمیمی برای تبادل اطلاعات بین محققین پیشرو بوده و نتیجه آن آشنایی با تکنولوژی روز دنیا و استفاده از این تکنولوژی‌ها بوده است.
 
محمدی افزود: ۳۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که پس از بررسی ۶۶ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۹۴ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
 
در ادامه این کنگره سیامک میرسمیعی مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت به قرائت پیام محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت پرداخت. در این پیام محمد آقاجانی ضمن تبریک روز آزمایشگاه گفت: آزمایشگاه‌های پزشکی بدون تردیدی یکی از ارکان حوزه سلامت هستند.
 
در آغاز طرح تحول به دلیل اهمیت نقش اطلاعات و داده‌های آزمایشگاهی برنامه ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی را در دستورکار قرار دادیم و همیشه دسترسی به خدمات با کیفیت یکی از مهم‌ترین اهداف بوده است، اما متأسفانه تولیدات داخلی کمتر موردتوجه آزمایشگاهیان قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار