قاریان و حافظان افغان در مراسم افتتاحیه سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم حضور پیدا کردند.

قاریان و حافظان افغانستانی در سی‌وچهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور دارندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مراسم افتتاحيه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، روز گذشته با حضور شخصیت‌های برجسته دینی و فرهنگی، سفیران کشورهای اسلامی و مهمانانی از 83 کشور و 276 قاری و حافظ جهان، در مصلی امام خمینی در تهران آغاز به کار کرد.

در رقابت‌های امسال برای نخستین بار همزمان ۵ مسابقه بین‌المللی قرآنی شامل مسابقات بین‌المللی بزرگسالان، روشندلان، بانوان، دانش‌آموزان و طلاب برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن، مجموعه این ۵ مسابقه بین المللی با حضور ۴۰ داور و استاد صاحب نظر قرآنی شامل ۲۴ داور ایرانی و ۱۶ داور خارجی، داوری و ارزیابی خواهد شد و مجموع این مسابقات بین المللی بیش از ۴۰۰ متسابق و میهمان قرآنی خواهد داشت.

در این دوره از مسابقات نیز تیمی 14 نفره از افغانستان به سرپرستی مصطفی بختیاری شرکت دارند که متشکل از یک قاری و حافظ در بخش بزرگ‌سالان، یک قاری و یک حافظ دانش‌آموز،  یک قاری و یک حافظ روشن‌دل و تعدادی همراه است.

براساس این خبر شعار این دوره از مسابقات (یک کتاب یک امت)، و برگرفته از قرآن کریم، است. موضوع وحدت نیز یکی دیگر از موضوعات اصلی مسابقات است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار