نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای استان مرکزی به هیات های اجرایی شهرستان های استان مرکزی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ کریمی سخنگو و عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی گفت: بررسی صلاحیت نامزدها روز پنجشنبه پایان یافت ونتیجه بررسی امروزاول اردیبهشت ماه به هیات های اجرایی شهرستان های استان ابلاغ و این نتایج دوم اردیبهشت به صورت محرمانه توسط هیات اجرایی ذیربط به داوطلبان هر شهرستان اعلام می شود.
کریمی افزود: نامزدهایی که صلاحیت آنان تایید نشده، از سوم تا ششم اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند مراتب اعتراض خود را به هیات های نظارت تحویل دهند و هیات نظارت هم پس از بازنگری، پاسخ این اعتراض ها را در تاریخ 17 اردیبهشت به هیات اجرایی ابلاغ می کند و سپس توسط هیات اجرایی به معترضان بیان کنند.
وی اضافه کرد: اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستادر استان مرکزی از18 تا 20 اردیبهشت ماه منتشر می شود و دستگاه های الکترونیک اخذ رای نیز در این تاریخ در شهرستان های خمین و خنداب با نظر هیات نظارت مستقر می شوند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمان تبلیغات نامزدهای تایید صلاحت شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برابر تقویم انتخابات شوراهای اسلامی از 21 تا 27 اردیبهشت ماه است و 28 اردیبهشت ماه هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع است.
کریمی افزود: هیات های نظارت در بخش ها، شهرستان ها و استان مرکزی در مدت زمانبندی های قانونی پیش بینی شده نظرات خود را در مورد بررسی و رسیدگی به صلاحیت نامزدها ارایه می کنند و تنها ملاک برای اظهار نظر پیرامون صلاحیت های نامزدها نیز شرایط مندرج در قانون و نتایج استعلام انجام شده از مراجع قانونی ذیربط است.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ب29 اردیبهشت برگزار می شود.
انتهای پیام / ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.