واحدهای نیمه تمام تولیدی در شهرستان تکاب تکمیل می‌شود

مسئول دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: واحدهای نیمه تمام تولیدی در شهرستان تکاب تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛انوش ترابی در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان تکاب در سال ۹۶ با اشاره به اینکه هدف گذاری امسال، پایان فاز پی جویی و آغاز فاز اجرایی مطالعات پهنه معدنی جنوب استان است اظهار داشت: مجری این طرح نیز شرکت غدیر و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.
وی همچنین به طرح تخصیص بودجه‌ای ویژه برای بازسازی محدوده‌های معدنی اشاره و تاکید کرد: اجرای این برنامه موجب لمس منافع فعالیتهای معدنی توسط روستائیان شده و آسیب‌های وارده به محیط زیست این شهرستان ترمیم می‌شود.

مسئول دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تکمیل واحدهای نیمه تمام و امکان سنجی ایجاد واحدهای جدید خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه باید موضوع اسکان استقرار طرح‌های سنگبری و مصنوعات سنگی جوازهای تاسیس صادره با اعلام مساحت مورد نیاز هر یک از طرح ها، از شرکت شهرک‌های صنعتی استعلام شود.

وی گفت: از سوی دیگر باید در صورت عدم امکان تامین زمین مورد نیاز توسط آن شرکت، اخذ زمین‌های مورد نظر دارندگان جواز تاسیس برای اجرای طرح از سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری شود.

ترابی با اشاره به صدور مجوز احداث یک واحد مونیتورینگ در جاده تکاب-بیجار تصریح کرد: در این زمینه باید اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب در زمینه صدور مجوز برای احداث یک واحد مونیتورینگ مواد معدنی در جاده تکاب-بیجار از طریق قانونی، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

وی با اشاره به شناسایی سرمایه گذاران واگذاری زمین در سال ۹۶ افزود: باید احداث مجتمع طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان تکاب و اداره صنعت و معدن این شهرستان با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، فرمانداری و اتاق اصناف در مهلت یک ماهه نسبت به امکان سنجی و مکان یابی پروژه اقدام کند.

مسئول دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در پایان ابراز امیدواری کرد که سال ۱۳۹۶ آغازی بر توسعه پایدار صنعتی و معدنی شهرستان تکاب با حفظ تمامی شاخصه‌های زیست محیطی و مشارکت مردمی ساکنان این شهرستان پر استعداد، اما محروم باشد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.