ساری؛

11 روز تا برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه زینتی در رامسر

سمپوزیوم بین‌المللی گل و گیاهان زینتی بومی ایران و نخستین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه 11 روز دیگر در رامسر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پژمان آزادی رئیس انجمن گل و گیاه زینتی گفت: این سمپوزیوم از 11 تا 14 اردیبهشت با حضور 25 مهمان خارجی و 100 شرکت‌کننده داخلی از اساتید و دانشجویان و محققین برجسته کشور در رامسر برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این سمپوزیوم تبادل تجربیات و تعامل سازنده بین محققان خارجی و داخلی و همچنین روان سازی مسیر همکاری بین مراکز دانشگاهی و تولیدی است.

رئیس انجمن گل و گیاه زینتی گفت: شمال کشور قطب اصلی تولید گل و گیاهان زینتی و‌ رتبه نخست تولید گیاهان در فضای باز کشور را دارد و می‌تواند سهم ، حداقل 300 میلیون دلار صادرات را به خود اختصاص دهد.

پژمان آزادی افزود: براساس بررسی‌ها صادرات گل و گیاهان زینتی کشور بیش از یک میلیارد دلار ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

وی گفت: با وجود بیش از 5 هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان زینتی در کشور، درآمد 40 میلیون دلاری از محل صادرات این بخش نشان‌دهنده عدم بهره‌برداری از این صنعت پول‌ساز در کشور است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار