مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر سه فقره محمولهٔ غیر مجاز شامل زغال و اِستِر هیزم از متخلفان کشف کردند.

کشف سه فقره محمولهٔ غیر مجاز شامل زغال و اِستِر هیزمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ عسکری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با بیان اینکه در نوروز امسال، 40 اکیپ شامل 200 نفر روز برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران مأموریت گشت‌زنی و مراقبت را برعهده داشتند.گفت: در این مدت هزار و 250 کیلوگرم زغال و شش اِستِر هیزم از متخلفان در این شهرستان کشف کردند.

وی از چهار فقره خلع ید و آزادسازی اراضی ملی با مجموع مساحت 750 متر مربع در روزهای نوروز خبر داد و افزود: این اقدام در چارچوب تبصرهٔ مادهٔ 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر گفت: به دلیل رعایت مردم و همچنین حضور مستمر مأموران منابع طبیعی، با وجود اینکه گردشگران نوروزی برای پخت‌وپز، ده‌ها هزار آتش در مناطق مختلف جنگلی روشن کردند، فقط سه آتش‌سوزی کوچک با مجموع مساحت هزار و 50 متر مربع روی داد که به‌موقع اطفا شد.

سرهنگ عسکری از مردم خواست هرگونه تصرف اراضی ملی و ساحلی و همچنین وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را در هر ساعت از شبانه‌روز با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، با 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع از رُویان تا رامسر امتداد دارد.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار