در رشته هنری من به دلیل وجود شاخه‌های هنری متنوع و تعدد هنرمندان به تبع مشکلات متفاوتی نیز وجود دارد.

درخواست یک هنرمند از مسئولان/ چرا هنرمندان ما شناسایی نمی‌شوند؟
زهرا بابازاده، هنرمند عرصه کار بر روی نگاره‌های چوبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در رشته هنری من به دلیل وجود شاخه‌های هنری متنوع و تعدد هنرمندان به تبع مشکلات متفاوتی نیز وجود دارد. یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما با آن مواجه شده‌ایم، بحث ارائه و فروش اثر هنری است؛ زیرا در عمل حمایتی نمی‌شود. من هنرمند هم باید بازاریاب باشم و هم هنرمندی خلاق و توانمند. البته ما متوجه شدیم که باید مستقل باشیم و خودمان کارمان را انجام بدهیم ولی باز هم به حمایت‌های نهادهای مرتبط احتیاج داریم؛ زیرا از هنرمان آنقدر درآمد نداریم که بخواهیم اجاره غرفه بدهیم. به شخصه، چند سالی است که نمی‌توانم در نمایشگاه‌هایی که در سال‌های اخیر پولی شده‌اند، مشارکت کنم و کارم هم کار تولید نیست؛ زیرا صنعتگر نیستم و هنرمندم.
 
 
وی افزود: بنابراین خوب است که یک فکری به حال هنرمندانی که کار تک می‌کنند و در واقع هنر بومی و ملی خود را حفظ می‌کنند، بشود .
 
 
این هنرمند مشکلات بیمه‌ای را یکی دیگر از مشکلات  هنرمندان دانست و گفت: کارت شناسایی من که سال‌های متمادی در عرصه هنر کار کرده‌ام، کوتاه مدت است و هر دو سال یک‌بار باید آن را تمدید کنم. در اینجا سوالم این است که چرا هنرمندان ما شناسایی نمی‌شوند و تعیین نمی‌شود که کارت شناسایی هنرمندانی که بیش از ده سال در عرصه هنر فعالیت داشته‌اند، یک کارت طولانی‌مدت و دائمی باشد.این یکی از مشکلاتی است که ما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم اما همچنان به هنرمان مشغولیم؛  زیرا به آن علاقه داریم و با عشق کار می‌کنیم. ما هنرمندان نمی‌توانیم کارمان را رها کنیم و به سراغ یک کار بازاری برویم. به خاطر همین در کنار فعالیت در عرصه هنر احتیاج به حمایت داریم.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار