کیفیت هوای شهر مشهد با عدد شاخص ۱۲۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حمید صالحی مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که برغلظت تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.

وی افزود:بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر کیفیت هوا در ایستگاه‌های صدف و ماشین ابزار در شرایط سالم و سایر ایستگاه‌های سطح شهر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیشترین بار آلودگی از ایستگاه الهیه با عدد شاخص ۱۴۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

صالحی پیش بینی کرد با توجه به روند نزولی غلظت آلاینده‌ها انتظار می‌رود در ساعات آینده کاهش قابل توجهی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده گردد و کیفیت هوا در شرایط سالم قرار بگیرد.

وی افزود:با توجه به شاخص کلی کیفیت هوای شهر توصیه می‌گردد افراد حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی ازشهروندان خواست حتی المقدور از تردد با خودروهای شخصی در مناطق مرکزی و پرترافیک شهر خودداری نمایند.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.