سازمان ملل درباره افزایش خطر استفاده از سلاح هسته‌ای در پی جدی شدن تنش‌های جهانی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تلگراف، سازمان ملل متحد هشدار داد افزایش تنش‌های جهانی و جنگ سایبری می‌تواند به یک فاجعه هسته‌ای منجر شود. گزارش جامع  موسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل متحد (UNIDIR) تصویری ناگوار از آنچه در انتظار جهان است ارائه می‌دهد.

در این گزارش آمده است: «با اینکه از زمان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تاکنون از سلاح هسته‌ای استفاده نشده است این موضوع به این معنا نیست که احتمال وقوع چنین اتفاقی ضعیف است. با اینکه در زمان جنگ سرد بمباران هسته‌ای رخ نداد گزارش‌هایی از کشورهای دارای سلاح هسته‌ای دریافت کردیم که نشان می‌داد در طول این جنگ انفجارهایی در نزدیکی این سلاح‌ها انجام شد که آژیرهای خطر را به صدا درآورد».

با خودکارشدن فرمان و کنترل سامانه‌های هسته‌ای خطرات ناشی از انفجار این سلاح‌ها افزایش یافته است. در گزارش مذکور آمده است این بار اگر کار به استفاده از سلاح هسته‌ای بکشد نتایج مصیبت باری در انتظار جهان است. تکیه بر سامانه‌های خودکار باعث شده اطمینان از ایمنی سلاح ها کاهش یابد.

در جدول زیر فهرستی از تعداد تخمینی بمب اتم در کشورهای مختلف در سال 2017 را مشاهده می کنید.

هشدار سازمان ملل: تنش‌های جهانی به فاجعه‌ای هسته‌ای منجر می‌شود



گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد: «میزان سرمایه‌گذاری در ساخت سلاح و سامانه‌های هسته‌ای و بروز رسانی آنها بسیار افزایش یافته است».


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار