استاندار کردستان از ارتقاء محور گردنه صلوات آباد سنندج به بزرگراه (چهار خطه) خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالمحمد زاهدی گفت: این مسیر به طول 21 کیلومتر با اعتبار بیش از 310 میلیارد ریال چهار خطه می شود و می تواند نقش مهمی در روان سازی تردد و کاهش تصادفات داشته باشد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده عملیات تعریض این محور تا تابستان 1397 به پایان می رسد و با تکمیل هر قطعه از آن، همزمان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
زاهدی گفت: عملیات تعریض این محور از سال گذشته شروع شده و پنج دهنه تونلی که در این مسیر قرار دارند، به مسیر رفت تبدیل شده و مسیر برگشت به صورت کنارگذر احداث می شود.
استاندار کردستان افزود: هم اکنون عملیات احداث کنارگذر و تعریض محور در حاشیه چهار دهنه تونل آغاز شده و برای تونل نخست از سمت سنندج نیز سه گزینه پیشنهاد شده که پس از انجام مطالعات بیشتر یکی از گزینه ها انتخاب می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز گفت: این مسیر 21 کیلومتری در مجموع در سه قطعه به پیمانکار واگذار شده و تجهیز کارگاه و شروع پروژه از اسفندماه شروع شده است.
شهرام ملکی افزود: برای احداث این پروژه از پیمانکاران بومی استفاده شده و همین امر باعث شده که پیشرفت پروژه تسریع پیدا کند.
وی اضافه کرد: 11 کیلومتر از این پروژه در سال جاری به بهره برداری می رسد و 10 کیلومتر باقی مانده در سال 97 مورد بهره برداری قرار می گیرد.
گردنه صلوات آباد به طول 21 کیلومتر در پنج کیلومتری نخست بزرگراه سنندج - همدان واقع شده و از گردنه های سخت گذر استان به شمار می رود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.