در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
محمود بازاری مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با خبرنگار
صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در زمینه بازارسازی و بازاریابی برنامهای تنظیم کردهایم و الزام بودجهای در این زمینه ضروری است . در بخش تأمین اعتبارات تسهیلات بانکی یکی از مشکلات اساسی بحث هزینه تمام شده کالای صادر شده است و صادرکننده ما نمیتواند در بازار جهانی با قیمت تمام شده بالا رقابت کند.
بازاری همچنین تصریح کرد: در بخشهای خدمات رسانی و پشتیبانی به عنوان مثال در بنادر و گمرکات، مشکلاتی داشته ایم و در شورای عالی صادرات آنها را طرح کرده و امیدواریم که درحوزه رسیدگی به این مشکلات ابلاغات خوبی از طرف دولت به سازمان های ذیربط صورت گیرد.
مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه صادرات باید محور تولید و اشتغال باشد، اظهار داشت: صادرات در 6 ماهه اول سال 95 عملکرد خوبی نسبت به سال 94 نداشت اما در 6 ماهه دوم سال 95 رشد صادرات را شاهد بودیم.
بازاری در پاسخ به این سؤال که آیا رشد صادرات در نیمه دوم سال 95 به دلیل افزوده شدن میعانات گازی به اقلام غیرنفتی بود، تأکید کرد: از لحاظ وزنی افزایش صادرات بدون میعانات نیز رشد داشت ولی از جهت دلاری کاهش را نشان میداد و چون برخی از محصولات تابع قیمت جهانی است، نمی توانیم تغییری در ارزش افزوده ایجاد کنیم.
انتهای پیام/