استاندار خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب برای جمع آوری فاضلاب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا رشیدیان در بازدید از پروژه‌های آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد گفت: بخش اول اعتبار مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه ابلاغ و مزایده برای انتخاب سرمایه گذار انجام شده است.
وی بابیان اینکه شرکت آبفای روستایی دراین دوره اقدامات خوبی در زمینه آبرسانی انجام داده است افزود: درسال ۹۳ یکهزار روستا در این استان با تانکر آبرسانی می‌شود که این تعداد اکنون به کمتر ازنصف کاهش یافته است.
رشیدیان ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستای بیش از ۲۰ خانوار دراین استان وجود دارد که شرایط همسان از نظر خدمات رسانی ندارند. وی اظهار کرد: هدف دستگاه‌های مختلف باید افزایش خدمت رسانی به مناطق محروم روستایی باشد تا از رشد مهاجرت و حاشیه نشینی جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی نیز دراین مراسم گفت: تعداد روستاهای زیر پوشش آبرسانی درمدت فعالیت دولت تدبیر و امید از ۱۸ روستا به ۵۳ روستا افزایش یافت.
محمد دانشگر افزود: دراین مدت تعداد روستا‌ها از ۲۱ روستا به ۱۲ روستا کاهش یافت ولوله گذاری آب نیز از ۳۴ کیلومتر به ۱۱۹ کیلومتر رسید.
وی اظهار کرد:برای ادامه این پروژه باید ۲۷ حلقه چاه جدید حفر شود و ۲۸۶ کیلومتر لوله گزاری انجام شود
علاوه بر آن باید ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر مکعب مخزن ایجاد شود که در این زمینه ۳۵۰ میلیارد ریال مورد نظر است.
به گفته وی اکنون ۵۷۰ هزار مشترک و معادل ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند.
در این مراسم پروژه آب رسانی روستای یکهزارو ۲۰ نفری روح آباد مشهد نیز با هزینه ۷ میلیلرد و ۸۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
انتهای پیام//ف. ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار