تایمز در مطلبی نوشت ترامپ برای افزایش همکاری‌های تجاری واشنگتن-بروکسل پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، آماده می‌شود.

افزایش روابط تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا پس از برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز با انتشار مطلبی به نقل از روزنامه تایمز، نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، برای افزایش همکاری‌های تجاری واشنگتن-بروکسل پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، آماده می‌شود. 

در این گزارش همچنین امضای توافق‌نامه آزاد تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا، پیش‌بینی شده است.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید پس از برکسیت، آمریکا برای امضای قراردادهای تجاری اتحادیه اروپا را بر انگلیس ترجیح خواهد داد؛ بویژه پس از آنکه «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، در دیدار با ترامپ وی را متقاعد کرد مراحل امضای معاهده‌های تجاری واشنگتن با بروکسل ساده‌تر خواهد بود. انگلیس تا زمانی که اتحادیه اروپا را ترک نکرده است (تا سال 2019 میلادی)، اجازه انعقاد قراردادهای آزاد تجاری را نخواهد داشت. 

یک منبع نزدیک به کاخ سفید نیز در این خصوص گفته است: دولت ترامپ اکنون به این نتیجه رسیده است که پس از برکسیت، انعقاد قرارداد تجاری با اتحادیه اروپا -از قبیل مبادله کالاها و خدمات بدون تعرفه- برای تأمین منافع آمریکا از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است. بنابراین، واشنگتن بروکسل را به لندن ترجیح خواهد داد.    

یک مقام ارشد آلمانی نیز در این خصوص اظهار داشت ترامپ در دیدار با مرکل، ده بار از وی پرسید آیا امکان برگزاری مذاکرات تجاری میان واشنگتن و بروکسل وجود دارد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار